|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Invitert i konfirmasjon- uten konfirmantSelvsagt er det mange fine ungdommer der ute, det er mange fine gamle også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Invitert i konfirmasjon- uten konfirmant
|
|
|
#3 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Ja, det synes jeg også. Og jeg er ikke enig med My i at konfirmajsonsforberedelsene er småtteri, min konfirmant (i fjor) var i alle fall på mange og lange samlinger og de hadde småjobber de måtte gjøre også. Jeg hadde garantert gitt mine unger en stor opplevelse, en fest eller en spesiell gave for å markere 15 års dagen hvis de ikke ville konfirmere seg, men jeg hadde aldri forventa at famile og venner skulle gi gaver tilsvarende konfirmajsonsgaver.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg sa ikke at konfirmasjonsforberedelsene er småtteri. Bare at jeg ikke synes de kvalifiserer til en feiring av slike dimensjoner. Da burde festen heller vært etter endt ungdomsskole, skolen er tross alt mer krevende, eller etter at man har tatt førerkort, der man faktisk består en prøve. Eller andre, større bragder. Hvis det er nivået på det man gjennomfører som skal telle for at man skal være verdt en stor feiring.
|
|
|
#5 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Ok, da leste jeg deg på en annen måte enn det du mente. Det du skriver her er jeg veldig enig i.
|
|
|
#6 |
|
|
Jeg er helt enig. Og som helt nygift, vil jeg si at det er i hvert fall ikke noe som fortjener en hel haug med kjempedyre gaver. Vi har ikke gjort noe annet enn å ha flaks med å finne hverandre og være en god match, tok på oss bunad og fortalte staten at vi vil være hverandres nærmeste.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Men da kalte du ikke festen for en dåp går jeg ut fra når han ikke ble døpt?
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Vi hadde også egenregissert feiring av barna våre og av samme grunner som deg. Vi inviterte til navnefest og vi lagde vår egen sermoni, en av onklene mine ledet alle tre seansene. Den førstes etternavn ble trukket av Helten og min felles venn (vi tre møttes første gangen på samme tilstelning). Vi lagde velkomstsang og hele pakka. Heltens far dukket ikke opp på noen av tilstelningene. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|