|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2019
Du pisker fort krem på selve dagen. Jeg hadde gjort det. Pynte med bær?
|
|
|
#402 |
|
Leser
|
Ja, det blir ikke bare sjokoladekaker.
|
|
|
#403 |
|
Søt og rar
|
Jeg kan lage pavlova, altså, det er bare at jeg har så fryktelig mye å gjøre på selve dagen, og at festlokalet ville ha kakene levert på forhånd.
|
|
|
#404 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2019Jeg tror min eksmann egentlig er sunnmøring. Vi kommer til å ha veldig mye kaker. Veldig mye. Han er dessuten en kakebaker av rang, og skal bake en egendesignet fancykake til hver av konfirmantene. Tror vi kunne droppet mat.
|
|
|
#405 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Det er vel ingenting som må være sånn, man velger jo helt hva man ønsker å gjøre selv. Og jeg tror nok at det er mye vanligere å tilpasse til konfirmantens ønsker når det gjelder mat og dekorasjoner nå enn det var når jeg ble konfirmert. Men for min del har det vel alltid vært viktig å arrangere selskaper der både æresgjest og andre gjester trives og får mat de liker. Her ville konfirmanten gjerne ha sushi, men jeg vet at iallefall halvparten av gjestene ikke liker/ikke har smakt/er skeptisk til sushi. Så da gikk vi for å bestille koldtbord og bestille inn litt sushi i tillegg. Akkurat når det gjelder kaker hadde jeg nok ikke syntes at det var krise om vi kun hadde sjokoladekaker, men når vi først skal ha 6-7 kaker tenker jeg at det er fint med variasjon. |
|
|
|
|
|
#407 |
|
guru advisor
|
Jazz, det er da innafor, og blande ferdigkrem med vaniljekrem? Hadde gjort det. 👍 |
|
|
|
|
|
#410 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Kan noen andre lage den for deg? Ellers bruker du krem på boks.
|
|
|
#412 |
|
snur
|
Sv: Konfirmant 2019Vi skal ha 10 kaker + fruktsalat og karamellpudding på 24 personer (hvorav 3 små barn). Tipper det blir litt til overs :knegge: Spørs om vi ikke må ha et atpålag eller to på søndag
|
|
|
#413 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2019Jeg har bestilt bløtekake til 30 stykker, og vi er 25 stykker. Venninne i helga hadde bestilt til 18 stykker når de var 25. Det holdt det. Men vi får ha litt etterpålag. Det blir flott hovedkake (tror jeg, hobbybakeren som driver eget kakefirma nå også lager bare fine kaker og fått fritt spillerom bortsett fra at det skal være en litt stor fjording hest og en svar og en hvit kanin. |
|
|
|
|
|
#414 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Konfirmant 2019Vi ender med ni kaker tror jeg til 23 + en baby som ikke spiser noe ennå, så jeg tror vel også at det blir rester ja. Men vi har huset fullt og litt til hele helga, så jeg håper på avsetning av både det ene og det andre.
|
|
|
#415 |
|
Yes, we can!!
|
Det vil vel ikke funke? Synker ikke den sammen til ingenting på tre strakser?
|
|
|
#416 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2019Ellers merker jeg at det begynner å bli fullt i hodet av ymse ting. Jeg har liste, mannen har fått liste, men han har NULL sans for å vurdere hva som er på kritisk tidslinje, og begynte i går å dyprydde garasjen.
|
|
|
#417 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Konfirmant 2019Vi får ikke til å ha identisk servise til alle, vi har ikke mange nok tallerkener faktisk. Men servisene har litt lik stil da, det får holde.
|
|
|
#419 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Konfirmant 2019Vi hadde en kjempedag! Var 30 gjester,hvorav 6 barn i alderen 5-9. Hadde fire kaker, 20 muffins med krem + kransekake. Mer enn nok, og vestlending.
|
|
|
|
#420 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Konfirmant 2019Vi fikk nettopp beskjed om at eg gjest som hadde takket nei kommer allikevel. Da var det greit at jeg hadde tenkt feil når jeg reserverte plasser på seremonien og hadde tatt med konfirmanten i tellingen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|