Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave (verdi) til tantebarn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-19, 20:11   #1
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave (verdi) til tantebarn

Vi har avtalt 1000 kr til fadderbarn (vennegjeng som er fadre til hverandres barn). Tanteguttene tror jeg må få en del mer om lista skal legges der den ble lagt til Frøkna. Hun fikk nemlig sølvbelte til bunaden sin. Hun hadde samlet en del støler selv også fikk hun det som manglet fra tante og onkel på min side. Fra tante og onkel på andre siden fikk hun 1500. Jeg hadde villet lagt lista der om jeg fikk velge, synes egentlig det er mye og. Jeg synes konfirmantene får altfor mye penger. Venninnene til Frøkna fikk mellom 25-50.000 hver, en i klassen fikk 180.000!

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 20:48   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

, en i klassen fikk 180.000!

Ja, man kan få "sjokk" av slike beløp, men si det er besteforeldre som har satt inn beløp hver måned siden barnet ble født og de får overrakt pengegaven på konfirmasjonsdagen, da blir det fort store beløp.
Og besteforeldrene har kanskje 1 - 2 barnebarn.

Jeg er sterk motstander av "pengeopptellingen" som foregår på skolen dagen etter konfirmasjonen. Mine fikk streng beskjed om å ikke si noe beløp, og jeg håper inderlig at de holdt det løftet. De fikk 10% av beløpet til å kjøpe seg noe de ønsket seg, resten står fremdeles i fond. Så de har ikke hatt mulighet til å flæshe noe som helst, selvom de er konfirmert er de ikke myndige.

Gammel 18-04-19, 21:00   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

:måtte regne litt, beklager avsporing:

Hvis man sparer barnetrygden hver måned til barnet er konfirmant så utgjør det ca 176.000,- og da har man ikke fått ei krone i rente, det er også en mulighet noen har.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.