|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ad astra
|
Sv: Oslo-York uten fly - hvordan?Hvis du kommer deg til Bergen med tog, kan du dra med Statsraad Lemkuhl til UK (ikke akkurat til York, men lell!)
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo-York uten fly - hvordan?
Oi, sikkert gøy, men jeg tviler på at de setter opp noe i november/desember. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Nei, jeg har forsøkt å finne ut hvor miljøvennlig ferjer faktisk er kontra andre transportmiddel, men må lete mer ser jeg.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Denne fra Fremtiden i våre hender tror jeg er noen år gammel:
Sist redigert av Tallulah : 27-03-21 kl 12:44. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det har ikke skjedd så mye på båtfronten. Det begynner å komme, men det tar jo lang tid før ny teknologi tas i bruk på store skip (tiden fra bestilling til ferdig båt er jo veldig lang), de største endringene har vært på korte strekninger med el/hybrid). Landstrøm hjelper selvfølgelig også, men det finnes heller ikke overalt (og det er dårlig med standardisering). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Ah, takk for oppklaring. jeg har trodd at nettopp det med landstrøm har vært veldig utslagsgivende, men når jeg tenker etter så er det jo mye utslipp når skipene er i fart også. Det ser man jo i de trange fjordene. Betyr det at det er bedre å fly til København enn å ta danskebåten, da? Det kan jo se slik ut på den lista over her.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|