Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva vet vi om ungdommenes språkbruk?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-19, 09:57   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vet vi om ungdommenes språkbruk?

Vi snakket om dette hjemme i går, etter at jeg hadde lest den saken, og de kjente seg ikke igjen, i hvert fall, mine to ungdommer, fra sin ungdomsskoletid. Det er mer på videregående, der er det også et mer utfordrende miljø generelt. Det er en del banning, særlig på bandylaget til eldste, men det er banning og ikke denne typen skjellsord (tror jeg). Jeg tror det er mer på trinnet mellom disse to, altså tiendeklassingene, og det kan jeg tenke meg til, etter å ha kjent noen av dem siden de var småtasser. Også jentene. Ekstremt sjarmerende med en lyslugget, blåøyd og rødkinnet 11-åring som vrenger BITCH ut av seg. De gjorde det ikke i nærheten av meg mer enn en gang, i hvert fall.

Eldste sa at hadde dette skjedd i hans ungdomsskoleklasse så hadde det blitt helt sinnsykt månelyst. Både de to kontaktlærerne hans ( ) og de knalltøffe og flotte og tydelig feministiske jentene i klassen hans hadde tatt dem noe så til de grader. Han humret og ristet på hodet bare ved tanken.

Sist redigert av Polyanna : 06-03-19 kl 10:09.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.