Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-19, 18:26   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Hvorfor bytte? Skjønte at ikke alle her mente «splitter ny bil» når de skrev «ny bil», altså. Det er mannen i huset som, stikk i strid med mine prinsipper, har begynt å mjære om helt ny bil.

Vi har hatt bil siden 1996 - Poloen var 12 år og ble kjørt til den ble tatt av EU-kontrollen kanskje 7-8 år seinere. Da kjøpte vi en ca. 10 år gammel Toyota som vi solgte i 2007 fordi vi hadde fått barn og ville ha air condition og bedre plass. Samme år kjøpte vi en 3 år ganmel Toyota 7-seter som vi altså har kjørt i 12 år. Planen var å ha den til den også ble tatt av EU-kontrollen, men nå vil altså resten av familien bytte. Det jeg elsker ved den er plassen, alle setene og det at den er full av skrammer som får meg til å slappe av som sjåfør. Den tusler og går, men har hatt noen uventet dyre reparasjoner de siste åra.

Hvorfor bytte? De vil ha bedre komfort, mindre is på innsiden av rutene, radio og sånt. Jeg synes ikke helt det er godt nok.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 18:56   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hvorfor bytte? Den tusler og går, men har hatt noen uventet dyre reparasjoner de siste åra.

Hvorfor bytte? De vil ha bedre komfort, mindre is på innsiden av rutene, radio og sånt. Jeg synes ikke helt det er godt nok.

Det vil mest sannsynlig komme flere store utgifter, og de reparasjonene er ikke lønnsomme, men bilen går litt til. Jeg leide WW Touran i høst, eieren beklaget seg over 20 000,- årlig til drift og vedlikehold. Men bilen var heller ikke verd noe på bruktmarkedet. En vennefamilie byttet ut kjær Toyota Avensis, nær 20 år gammel, mange dyre reperasjoner og mye rust.

Jeg kjøper splitter ny bil fordi det er ikke mulig å få neste generasjon el biler brukt. Og vi ønsker sterkt reel rekkevidde på 25 mil, det dekker behovet vårt.

Gammel 06-03-19, 00:16   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor bytte? Skjønte at ikke alle her mente «splitter ny bil» når de skrev «ny bil», altså. Det er mannen i huset som, stikk i strid med mine prinsipper, har begynt å mjære om helt ny bil.

Vi har hatt bil siden 1996 - Poloen var 12 år og ble kjørt til den ble tatt av EU-kontrollen kanskje 7-8 år seinere. Da kjøpte vi en ca. 10 år gammel Toyota som vi solgte i 2007 fordi vi hadde fått barn og ville ha air condition og bedre plass. Samme år kjøpte vi en 3 år ganmel Toyota 7-seter som vi altså har kjørt i 12 år. Planen var å ha den til den også ble tatt av EU-kontrollen, men nå vil altså resten av familien bytte. Det jeg elsker ved den er plassen, alle setene og det at den er full av skrammer som får meg til å slappe av som sjåfør. Den tusler og går, men har hatt noen uventet dyre reparasjoner de siste åra.

Hva som er god nok grunn til å kjøpe noe nytt kan vel diskuteres, enten det gjelder bil, sykkel, veske eller kjole.

Bilen vi hadde før den vi har nå hadde nok gått en stund til, men for mannen, med sine ryggproblemer, var alle bilturer over halvannen time forbundet med smerte og derav dårlig humør, både resten av bilturen og neste dag. Bilferie var helt uaktuelt, det ville aldri blitt noen god ferie for hans del. Så komfort var en stor og viktig grunn for oss til å bytte. Det skal sies at bilen også var gammel, og trengte en del reparasjoner, men det var ikke tvingende nødvendig for bilens skyld, den var ikke "brukt opp", og så vidt jeg vet lever den videre hos ny eier.

Med den bilen vi har nå er det en helt ny verden. Vi kan kjøre hjem til svigers (5 timer) uten at mannen kjenner noe ubehag overhodet, og til sommeren planlegger vi faktisk å reise på ferie med den. Den er selvsagt mye mer komfortabel for oss andre i familien også, og det, i tillegg til at mannens humør er mye bedre, har en hel del å si for trivselen når vi er på langtur. En fantastisk investering! At bilen i tillegg er både sikrere og mer miljøvennlig kommer oppå alt, som ekstra bonus.

På korte turer i byen har det ikke så mye å si. Det har vi ikke så mange av i det daglige uansett, vi bor i gang- sykkel- eller bussavstand til det meste.

Sist redigert av My : 06-03-19 kl 00:42.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 00:33   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ny bil hvert 4. år = firmabil. Min bil kan gå maks 120.000 km, kjører vesentlig mindre nå enn tidligere, så jeg klarer stort sett å holde meg til det.

Ja, jeg syntes det er deilig og gøy å få splitter ny bil.

Gammel 06-03-19, 09:10   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi solgte nettopp 12 år gammel dieselvolvo og kjøpte 2017-modell ladbar hybrid. Bor på landet og må ha to biler i hverdagen, og er avhengig av en med 4-hjulstrekk, derfor solgte vi volvoen.

Den andre bilen er en elbil, og ble kjøpt ny da vi ikke fant noen gode kjøp på bruktmarkedet.

Vi har lån på "ny"bilen, og det koster jo en del. I tillegg så er det dyrt å forsikre en nesten ny ladbar hybrid. Vi er bortskjemt med billig bilhold, det er surt å bruke penger på bil. I tillegg kommer jo verditapet. Blir lenge til vi skifter bil igjen!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 13:49   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

....

Sist redigert av -ea- : 07-03-19 kl 01:07. Årsak: Dobbelt
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 13:50   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dette er gode grunner for å bytte.

Nyere bil med bedre komfort kan gjøre det gøy å kjøre. Automatgir gjør det enklere og artigere å lukeparkere. Kraftig motor og gode seter gjør livet bedre på lengre turer. Firehjulstrekk gjør at man ikke gruer for bakkekjøring på vinterføre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.