|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Har du sjangerallergi?Zoë, da. Jeg innrømmer jo glatt at jeg lider av sjangerallergi selv, og putter på en barnslig trassesmiley når jeg syter over at andre sjalter ut sjangre jeg liker.
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du sjangerallergi?
Spør meg, du, så skal jeg sile ut noen gullkorn for deg i nye og ne!
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du sjangerallergi?Connie Willis er en av forfatterne jeg vil anbefale for folk med scifi-allergi, men vilje til å prøve å gjøre noe med det. Doomsday Book er f.eks. fryktelig bra. Ellers kommer anbefalingene selvsagt an på hva slags andre bøker man liker - det finnes veldig mange ulike typer science fiction, og mange scifi-lesere vil insistere på at scifi ikke er en genre, men mer en metode eller en tilnærming. Kurt Vonneguts Slaughterhouse Five er vel en god illustrasjon på en roman der det er metode/form, og ikke tematikk (eller konkrete innholdselementer) som gjør at det er science fiction.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|