Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 10:25   #1
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Litt refleksjoner over boken.

Jakten var spennende nok. Jeg skjønte aldri helt hvorfor Harry endte opp med Hagrid. Jeg syns ikke det var det opplagte valget - jeg hadde nok heller gått for Mr. Weasley, men det var kanskje fordi Hagrid har vært Harrys "livvakt" gjennom hele serien?

Det sier det jo når Mad-Eye dør. Det er fordi Mad-Eye så for seg at de kom til å gå etter de mest erfarne og aurorene først. Hagrid var den siste de kom til å tro hadde Harry, siden hans magi begrenser seg til tredje klasse. Han fikk jo rett og. Det tok først Mad-Eye og så gikk de etter Kingsley.

Gammel 27-07-07, 10:27   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Det sier det jo når Mad-Eye dør. Det er fordi Mad-Eye så for seg at de kom til å gå etter de mest erfarne og aurorene først. Hagrid var den siste de kom til å tro hadde Harry, siden hans magi begrenser seg til tredje klasse. Han fikk jo rett og. Det tok først Mad-Eye og så gikk de etter Kingsley.

RIP Mad-Eye Moody.

Jeg har fremdeles ikke kommet over at Fred, Dobby og Hedwig døde, jeg
...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 10:28   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

RIP Mad-Eye Moody.

Jeg har fremdeles ikke kommet over at Fred, Dobby og Hedwig døde, jeg
...

Jeg synes faktisk det var verre med Tonks og Lupin.

:nybakt mamma:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 10:35   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, såklart... Men de har ikke vært med like lenge som de andre. Og Dobbys død og begravelse var så detaljert beskrevet. Og det at han gravde graven selv. Satt og hulka i en time, jeg. Og gubben fant meg som en våt klump foran PCen. (Har fremdeeeles ikke fått boka. Men lest den i PDF format.)

Sist redigert av Skilpadda : 27-07-07 kl 10:42. Årsak: la inn spoilertagger, jeg
Gammel 27-07-07, 10:38   #5
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, hjelpes det var helt grusomt og ble først nesten føyset bort i en bisetning. Det var deilig at Lupin fikk komme tilbake og følge Harry under dødsmarsjen sin.

Gammel 27-07-07, 10:41   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvorfor ikke Tonk og Lupins baby bor hos H og G i epilogen.
Han er jo gudfaren og barnet er foreldreløst, som Potter selv. Jeg tenkte da Tonks og Lupin døde at nå kunne ihvertfall ikke Harry dø for da ville jo babyen ikke ha noe sted å vokse opp!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 10:45   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg lurer på hvorfor ikke Tonk og Lupins baby bor hos H og G i epilogen.
Han er jo gudfaren og barnet er foreldreløst, som Potter selv. Jeg tenkte da Tonks og Lupin døde at nå kunne ihvertfall ikke Harry dø for da ville jo babyen ikke ha noe sted å vokse opp!

Teddy har sikkert bodd hos moren til Tonks, som overlevde. Men de avtaler jo i epiolgen at Teddy skal flytte inn hos dem. "He's here all the time anyway, so why not get it over with, and have him move in?" Eller noe i den duren. Søtt at han ble sammen med (klina med ialfall. ) datteren til Bill og Fleur.

Gammel 27-07-07, 10:49   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste ferdig på onsdag, men har hatt litt for mye å gjøre til å skrive noe ordentlig her. Skal heller prøve å få det til nå.

Jeg likte boken, men synes den er blant de svakeste. Som flere andre synes jeg at det blir alt for mye telttur og teknikaliteter der jeg kunne ønsket meg mer mennesker.

Enig i at "team" tankegangen, som særlig har vokst frem i de siste bøkene blir sterk og god her og at det er fint at Harry ikke blir stående som den eneste redningsmannen.

Dødsscenen (Narniakopien) er god og sterk.

Personlig kunne jeg klart meg godt uten epilogen. Jeg skjønner behovet hennes for å få en ordentlig avslutning, men det ble for sukkersøtt for meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 10:59   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var veldig leit, der fikk man jo en liten Harry nr. 2. Men jeg synes det var veldig snodig at Rowling ikke gjorde mer ut av de dødsfallene. Plutselig lå de bare der og var døde, liksom. Eller er det jeg som har hoppet over sider igjen?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 11:02   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, det var veldig leit, der fikk man jo en liten Harry nr. 2. Men jeg synes det var veldig snodig at Rowling ikke gjorde mer ut av de dødsfallene. Plutselig lå de bare der og var døde, liksom. Eller er det jeg som har hoppet over sider igjen?

Nei, den kom like uanmeldt og plutselig som du husker. I alle fall husker jeg det slik også.

Svar

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.