Sv: Juletråden 2018
Jeg er også av dem som baker for spising, ikke for å ta vare på kulturarv og tradisjoner. Så jeg lager det jeg liker, og hvis noen andre i familien ønsker noen andre sorter er de hjertelig velkommen til å bake dem, og kjøpe eller låne det spesialutstyret/jernet som trengs. Men har ikke fått noen etterlysninger hittil.
Svigermor ringte meg midt under julelunsjen på jobb i dag (i rettferdighetens navn trodde hun jeg hadde fri) for å spørre om jeg hadde krumkaker, eller om hun evt skulle bake og ta med. Jeg fikk overbevist henne om at det ikke er verdt det å bake verdens mest lettknuselige og plasskrevende kaker, for å frakte dem over 50 mil, og at hvis krumkakebehovet blir veldig framtredende så går vi på et bakeri i byen og kjøper en boks. Hun var i grunnen enig. Hun har bakt lefser (smurte vestlands-), som er guttungens favoritt, og en familiespesifikk kake som er favoritten til alle i mannens slekt, som jeg aldri har smakt hos noen andre, og noen kransekakestenger, som er min favoritt. Og det holder jo i massevis, i tillegg til det vi allerede har bakt her.
Sist redigert av My : 20-12-18 kl 01:24.
|