Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tenåringssjokket - overvåkning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-18, 09:40   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Floksa: Jeg tenker at dette kommer til an på hva man har opplevd tidligere. Jeg fungerer som deg på dette. Mannen min har meg på "Find my iPhone" og vi har mye tilganger hos hverandre (dog ikke til selve telefonen og e-postene som ligger der, men det er fordi jobbene våre forbyr oss det). Jeg har en snill og grei mann som aldri har forsøkt å kontrollere meg på noe som helst vis, og jeg fungerer på samme måten. Da er det lett å gi hverandre full kontroll.

Og så er det andre som har annen ballast. Som har hatt kjærester eller foreldre som har drevet overvåkning og følt det på kroppen. Da skjønner jeg at man reagerer annerledes.

Og det skjønner jeg jo veldig godt. Men at man har dårlige opplevelser betyr ikke at andres valg er feil. Som det er poengtert her mange ganger kan alt misbrukes.
Det er den jeg svaner litt. Altså at egne følelser ikke kan eller bør være styrende for andre. Jeg synes ikke det er rart eller sært å ikke kunne la partner åpne posten. Jeg _forstår_ det ikke fordi det for meg er helt easypeasy. Men jeg tenker ikke at andre er rare eller har feil reaksjonsmønster fordi det er annet en mitt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.