|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?
Har heller ikke problemer med marengs i min, da får den med seg alt. Marengsen blir veldig stiv, og eggehviten er såpass seig, at det kladder alt seg på hverandre og blir med. Det er først og fremst krem og eggedosis som den sliter med. Selv når jeg har pisket kremen så mye at den nesten sprekker (det går jo utrolig fort da, det skal den ha) blir den slapp når jeg tar den ut og blander sammen, fordi den er nesten flytende i bunnen. Eggedosis løses ved at jeg stopper innimellom og skraper i bunnen med en slikkepott for å få blandet det sammen, men det har jeg ikke lyst til å måtte gjøre.
|
|
|
#2 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruksanvisningen til Kenwood spesifiserer jo dette, så det kan være verdt å prøve. Jeg lagde boller fra Trines matblogg i helgen, puttet bare alt i bollen og det ble kjempebra deig. Men alltid væsken først.
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det våte først fungerer strålende på Kenwood. Jeg har ingen problemer med min. Kjøp en vekt du kan nullstille så kan du helle rett i bollen likevel. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|