|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Endring i abortloven?Jeg syns det er vanskelig å forstå helt hva endringen består i. Hva skjer i dag om man oppdager skader/sykdom/avvik hos foster etter uke 12? Hva mener man skal skje i stedet?
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endring i abortloven?
Så vidt jeg har forstått det, så skal man kunne søke en nemd hvis det er slik at fosteret ikke er levedyktig etter fødsel. Høyre sier jo at like mange vil få ja til abort som før (man skal altså bare pirke litt mer i samvittigheten), Krf sier at færre vil få ja.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...faerre-aborter
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Med levedyktig trur eg faktisk dei meiner levedyktig utanfor livmora. Så eit foster utan hjerne vil ein nok få innvilga abort for, også med lovendring, sidan barnet ikkje vil vere levedyktig etter fødsel.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
I dag får du då lov til å ta abort fram til veke 18, utan å måtte møte foran ei abortnemnd, dersom det blir påvist alvorlig sjukdom/skader.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|