|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråden #2Mann som bryter inn i vaskeplanen min for klær. Det er jeg som vasker 95 % av husets garderobe, og jeg har et system. For å fordele vått på stativ og i trommel, for å sørge for jevnt tilsig av rene basisplagg, og at det går en ullvask i ny og ne. Hvor vanskelig kan det være å skjønne at haugen med håndklær på utsiden av maskinen er neste på lista? Ikke én singel jeans, eller 2 hvite t-skjorter han liker godt.
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Gruffetråden #2
Oi oi oi, der har vi (les jeg) hatt streng og diktatorisk opplæring, inkludert kjefting. Og skal jammen si det tok tid. Helt bra ble det ikke før alle flyttet ut. |
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Mannen tar seg av mesteparten av klesvasken hos oss, men jeg skjønner fortsatt ikke greia hans. Han sorterer ikke på farger (joda, sånn noenlunde, men det hender det går litt på tvers), men på plagg. Altså han kan finne på å vaske ei hel maskin full av bare t-skjorter. Hva i alle dager er vitsen med det, mangler du t-skjorter, så vask fire-fem, og samtidig, vask ungenes bukser, gensere, treningstoppene til eldstejenta, og mine sokker, så vi får rent litt av hvert! Hvem i alle dager har behov for femogtredve rene t-skjorter på en gang?
|
|
#4 |
|
Klar
|
Man vasker da ikke jeans og treningsklær sammen med vanlige klær! Ikke sammen heller! |
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Jeg vasker det sammen, på samme program, bruker aldri tøymykner. Da går det helt fint. Forutsatt at man ikke blander farger selvsagt, når man vasker mørke jeans. Å slenge inn noen mørke bomulls-t-skjorter eller mørke hettegensere sammen med jeans har jeg overhodet ingen problemer med, og det har aldri skadet noen klær. Enkelte treningsklær vasker jeg litt mer skånsomt enn andre, som tights, det er veldig nøye med stretch og sånt. Men alle de ørten adidasbuksene til guttungen, haugen med billige treningstoppene til jentungen, og det andre de måtte finne på å ha på seg i gymmen, går rett inn sammen med annen vask, på 40 grader.
|
|
#6 |
|
Klar
|
Jeg ser for meg at jeans sliter mye på resten av tøyet pga grovt stoff og utstikkende knapper og sånn, så det hjelper ikke hos meg. Men treningsklær skulle jeg vurdert, så lenge de ikke begynte å lukte surt. (Jeg vet ikke hva poenget med "syntetisk"-programmet på maskina er, men jeg bruker nå det på syntetiske klær sånn for sikkerhets skyld. |
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Det er ikke samvasking med jeans som tar knekken på klærne her i huset. Det er sklitaklinger.
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Haha, ja. Eldste bruker opp en stabel med tights i sesongen på det der! Irriterende, men med tanke på de sårene han pleide å få på hofta før han begynte med tights under shortsen, så er ødelagte tights å foretrekke!
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|