Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-18, 15:07   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ser egentlig ut som om det er alle de elendige passasjermennene som trenger å øve mer på det, enn å få viljen sin og få kjøre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:09   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser egentlig ut som om det er alle de elendige passasjermennene som trenger å øve mer på det, enn å få viljen sin og få kjøre.

Hos oss handler det mer om hvem som er så heldig å få slippe å kjøre.

Jeg hadde ønsket meg at han ville hatt sjåførrollen gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:17   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er strengt tatt like ille jeg, men mannen plages tydeligvis mindre av det.

Gammel 05-09-18, 15:38   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Maverick sier.

Eldgamle holdninger sitter dessverre i fremdeles:
- Damer trenger ikke stor bil
- Damer kan ikke kjøre stor bil
- Damer kan ikke parkere/lukeparkere
- Damer kan ikke kjøre langtur

Det siste kan nok stemme dersom man har en mikrobil, de er som oftest ikke noe behagelig på langkjøring.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:43   #5
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det Maverick sier.

Eldgamle holdninger sitter dessverre i fremdeles:
- Damer trenger ikke stor bil
- Damer kan ikke kjøre stor bil
- Damer kan ikke parkere/lukeparkere
- Damer kan ikke kjøre langtur

Nemlig. Derfor synes jeg det er spesielt viktig at ungene ser at det er like naturlig at mamma kjører som at pappa gjør det.

Gammel 05-09-18, 15:47   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, stort sett hver gang. Har også stoppet i busslomme halvveis for å bytte. Fordi han er en ELENDIG passasjer.

Og fordi han liker best å kjøre bil, mens jeg liker å ha sjåfør.

Gammel 05-09-18, 20:19   #7
Normy
Superduperaktiv

Normy sin avatar

Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Her er det bare jeg som har lappen, så dette er en helt fremmed problemstilling for meg. Jeg mener man trenger ganske mye mengdetrening for å være en god sjåfør, så damer som overlater det til mannen gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Nemlig. Derfor synes jeg det er spesielt viktig at ungene ser at det er like naturlig at mamma kjører som at pappa gjør det.

Barna mine hadde liten tiltro til at menn kunne kjøre da de var små. De var overbevist om at kvinner var bedre sjåfører siden de stort sett fartet rundt med mamma og mormor, mens pappa og onkel var passasjerer

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:20   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neh. Det betyr at han også må kjøre hjem fra fest. Alltid.
Ungene kjører mest med meg, for det er jeg som kjører i hverdagen. Både stor og liten bil, leiebil, i utlandet på ferie, med henger, i byen etc. Det jeg HÅPER de lærer er å ikke være dårlige passasjerer.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:27   #9
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Jeg tror ikke vi har byttet plass slik at han får kjøre noen gang. Til vanlig kjører jeg min bil og han sin bil - og min tidligere bil var førstevalget på langtur i mange år - så da kjørte jeg alltid frem og gjerne også hjem igjen. Nå har jeg liten el-bil (ikke fordi jeg er dame som bare trenger liten bil, men fordi familien bare trenger liten bil i hverdagen),og vi deler litt på hvem som kjører på langtur.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:41   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Neh. Det betyr at han også må kjøre hjem fra fest. Alltid.

Her også.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.