|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et godt eksempel på fattigdom?Den største andelen av befolkningen burde da være "normal", litt rik eller medium rik, og færre er veldig rike eller fattige? I hvert fall i Norge.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Et godt eksempel på fattigdom?
Neida folk vil ikke innrømme rikdom. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Poenget mitt er at jeg reagerer på terminologien VELDIG rik. Noen må jo ved en slik ordbruk også være LITT rike, bare rik og ha medianinntekt uten å være rik, kanskje også ligge litt under median uten å være fattig. For meg blir det veldig rart hvis man skal hoppe rett fra fattig til VELDIG rik.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg hadde synes du var veldg rik og hadde drømt om din tilstand om jeg hadde hatt elendig økonomi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det med opplevelse blir jo veldig subjektivt, og man snakker jo fort forbi hverandre i en diskusjon hvis "veldig rik" for noen betyr fravær av store økonomiske bekymringer, gitt en viss måtehold, mens det for andre betyr inntekt langt over gjennomsnittet, og høy grad av luksus. Det kommer jo an på hvor man setter nullpunktet, eller normalen. Det samme gjelder motsatt. Hvis en familie med inntekt som ligger på medianen kalles "veldig rik", så må man jo et godt stykke under dette for å kunne kalles "på normalen", og tilsvarende lenger ned for å kalles "fattig", eller "veldig fattig".
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Mitt inntrykk er at voksne med grei og trygg lønn er flinke til å øke gjelden sin. Dyrere bolig, en eller flere biler, ferie og fritid, og såpass grei inntekt at de egentlig ikke aner hvor pengene tar veien eller hvilke utgifter som er unødvendig høye og derfor heller ikke setter pris på at de er i den situasjonen at de ikke må vite hva alt koster.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|