|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Et godt eksempel på fattigdom?Fattigdom vil alltid være realtivt til samfunnet man lever i. Også kan man selvsagt mene at det er dumt å leie en liten, fuktig kjellerleilighet på Nordstrand framfor å fortsette å bo på Bjølsen (selv om jeg er usikker på om det egentlig gjør noen økonomisk forskjell?), og å ønske seg en sydentur og ofre noe for å få det. Det jeg syns er greit med Alm sine eksempler er at de viser at fattigdom ikke bare er én, veldig definert ting.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et godt eksempel på fattigdom?
Veldig enig. Også lurer jeg på hvilken alenemor med to jobber, og/eller innvandrerbakgrunn, som har mulighet, kapasitet, ressurser, energi og ork til å kjenne på gleden ved å reparere, finne, fly på loppis, ta med seg tomflasker fra tur i marka etc. Du er ikke fattig når du har nedbetalt hus og hytte. Selv om hytta ikke har innlagt vann.
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Ja, der har du eit viktig poeng. Det er nok stor forskjell på å vere den som aldri har reist til Syden, men som samtidig har store mengder lego og ny sykkel, og å vere den som verken har leiker eller utstyr eller får reise på ferie. Så at totaliteten har betydning for grad av utanforskap kan eg godt vere med på.
Ja, han som starta denne diskusjonen var heilt håplaus.
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, dette tror jeg nok at de fleste FP'ere er enig i. Jeg synes han tråkka på de som reelt sett er fattige ved å omtale seg selv som det.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|