|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bør universiteter og høyskoler legge til rette for toppidrett/annet?Debatten som har vært viser at mange tar for gitt at toppidrettsutøvere er i særstilling. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør universiteter og høyskoler legge til rette for toppidrett/annet?
Ja, det er liksom der jeg også er. Er det umulig for en toppidrettsutøver å utdanne seg til lege parallelt med idrettskarrieren så må de kanskje bare velge da. Enten velge bort drømmestudiet, og satse på noe som faktisk er gjennomførbart, eller legge opp idretten. Kjipt for den enkelte, men that's life. De er i tilfelle ikke alene om å måtte ha tatt slike avgjørelser i livet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 30-08-18 kl 23:09. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Bør universiteter og høyskoler legge til rette for toppidrett/annet?
Jeg tror befolkingen er delt der, premisset at det er viktig å få frem talenter ligger der hos mange. Men jeg lurer på om ikke andre underholdningsarenaer er i ferd med å overta litt. Hvorfor skal det være mindre viktig med populærmusikk?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør universiteter og høyskoler legge til rette for toppidrett/annet?Jeg kjenner at jeg er såpass lite idrettsinteressert at jeg ser at jeg ikke helt klarer å engasjere meg i dette. Men jeg kan til en viss grad se at det er et argument at man kanskje gjør det vanskeligst for de som driver med smalere idretter uten høye lønnsnivå eller mye sponsorer. Er man proff mannlig fotballspiller med millionlønn er det jo null niks problem å utsette utdanning, kanskje verre i sporter der man knapt tjener til livets opphold og iallefall ikke til å sette av penger til senere. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|