|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Troms + Finnmark = ikke santJeg synes det mest problematiske er den runddansen vi er blitt vant med her i landet, ETTER at demokratiske prosesser er lovlig gjennomført. Det virker som om det bare er å protestere seg bort fra stortingsvedtak og kommuneflertall, og taperne kan holde på i det UENDELIGE for å få snudd en avgjørelse. Et sted må liksom Stortinget ligge, og det blir for dumt å hele tiden snakke om Ring 3 og at politikere i Oslo ikke VET hva FOLKET vil. Stortinget er jo valgt inn fra hele landet, og det må jo være en forutsetning at stortingsvalgte faktisk er representanter for fylket de er valgt fra.
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Troms + Finnmark = ikke sant
Nå er det definitivt et spørsmål om lovlighet rundt prosessen, (joa, jeg vet også at departementet frikjenner seg selv). Jeg mener det er et demokratisk problem at krav til sammenslåingsprosesser ikke nødvendigvis er fulgt. Det blir ikke riktig av at tilhengerne presser gjennom et vedtak hvor forventede prosesser ikke er fulgt. Det er f.eks. ikke gjort lønnsomhetsanalyser i forkant. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Nei, ikke fire nivåer!
|
|
|
#4 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Ja, ok. Eg ønskjer tre nivå. Mange kommunar er altfor små til å ligge direkte under staten. Det er også behov for koordinering og samkjøring på tvers av kommunane - men som ikkje handlar om statlige forhold (transport-og arealpolitikk i byregionar f.eks). Der er eit fylke - eller ein region rett knagg.
|
|
|
#6 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
På meg virker det ikke som om Troms og Finnmark har blitt hørt i denne saken. Og ut fra hva Strå sier, så er det slett ikke sikkert at det som har blitt gjort er lovlig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|