Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-18, 22:56   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

For meg så kommer det mye an på hvordan en muslimsk mann hadde tatt meg i mot, uten å håndhilse på meg. Det håndtrykket er lite viktig for meg, så lenge vi hilser på annen måte, feks med øyekontakt, et imøtekommende nikk og presentasjon av navn. Altså at han viser at han ser meg, selv om han ikke tar meg i hånda.

Jeg har en nær beskjent som er barnepelier på fødeavdelingen her i byen, og hun møter jo fødende par med forskjellige bakgrunner. Når hun kommer inn på fødestua, så er det helt naturlig å hilse på fødeparet, og å presentere seg, siden de jo skal gjennom en heftig og intim seanse. Hun innrømmet at hun ble noe paff de første gangene hun opplevde avvisning på det å håndhilse med far, men hun fikk en gang en forklaring av en far som beklaget at han ikke tok henne i hånden, men dette var deres kultur, men om du ser på meg nå, så hilser jeg uansett høflig på deg, med blikkontakt og det som er.

Etter dette så ble hun obs på dette, og nå leser hun situasjonen fra gang til gang, og ser tydelig om han vil ta henne i hånden eller ikke. Og hun opplever en hilsesituasjon uten håndtrykk som like fin som med håndtrykk.

Ja, for oss virker det diskriminerende, men jeg klarer ikke bli snurt av den grunn, så lenge jeg føler at vi hilser uansett. Så er jeg er i tvil på om jeg støtter denne oppsigelsen eller ikke. KOmmer an på hvordan vedkommende har møtt kvinnene i hilsesituasjoner.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.