Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-18, 11:07   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Jeg tenker det er helt greit å sette strek et sted, og dette er et greit sted. Det handler om å kunne innrette seg etter helt vanlige normer og folkeskikk.

Gammel 10-08-18, 11:41   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker det er helt greit å sette strek et sted, og dette er et greit sted. Det handler om å kunne innrette seg etter helt vanlige normer og folkeskikk.

Helt enig!

Jeg er uenig med Lippestad og mener også at hans perspektiv undervurderer funksjonen læreren har overfor dem han nekter å håndhilse på.

Det er forskjell på yrker. I noen yrker spiller håndhilsen liten rolle, i andre spiller det stor rolle.

Hvor lenge hadde man fått fortsette som eiendomsmegler om man nektet å håndhilse?

Hva om dette var en satanist som nektet å håndhilse på kristne?
(Ja det finnes noen som tror de blir besmittet sånn)
Er det også greit av religiøse årsaker? Hva kan vi som foreldre forvente av del som har ansvar for ungene våre en stor del av hverdagen deres?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 11:44   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er intet mindre enn sjokkert over likestillingsombudet som gir denne mannen medhold i at han diskrimineres på bakgrunn av religion. Det er for meg helt opplagt at det her er snakk om diskriminering av kvinner i første omgang. Jeg synes rektor gjorde riktig.

Gammel 10-08-18, 11:49   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Og forøvrig mener jeg Lippestads innlegg er skivebom og blir irritert på den nedlatende tonen i språket. For dette handler ikke først og fremst om måter å Hilse på, men at kvinner diskrimineres.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.