|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Moralsk spørsmål: Er det greit å ikke snakke sant hvis det gavner noe/noen?
Det gjøres jo fordi det i praksis er umulig å si opp noen i det offentlige. I løpet av mine 20 år i arbeidslivet har jeg møtt en håndfull mennesker som virkelig ikke har noe på en skole å gjøre, men det går jo søren meg i en evig runddans med av og på som kontaktlærer, studiepermisjoner, av og på med andre oppgaver (kontor og bibliotek) og selvsagt sykmeldinger når noen ymter frampå at det kanskje kan være greit å endre stil/ta jobben ørlittegranne mer seriøst. Min erfaring er at det ofte er snakk om folk uten selvinnsikt, og at det at noen forteller deg "sannheten", selv på en fin måte, bare har marginal og kortsiktig effekt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Moralsk spørsmål: Er det greit å ikke snakke sant hvis det gavner noe/noen?Jeg liker ikke såkalte hvite løgner og synes det er så ubehagelig å bli utsatt for dem at jeg trekker meg mer eller mindre bevisst unna mennesker som bedriver slikt. De rykker rett og slett noen plasser ned på listen over mennesker jeg har tillit til og respekt for. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Moralsk spørsmål: Er det greit å ikke snakke sant hvis det gavner noe/noen?
Jeg vet. Til tider er det ekstremt frustrerende.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|