|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Naturlig at kvinnen er hjemme (dn.no)
Det er temmelig mange menn der ute som som har fått jobber og styreposisjoner på grunn av kjønn - alene. Med krav om 40% kvinner i styrene blir de fleste tvunget til å tenke litt, bare litt annerledes enn de alltid gjør. Og kikke på den andre siden av gjerdet etter kvalifiserte kvinner til styrene. Ikke kompisen til broren til svogeren.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Jo, men da kunne de heller formulert noe som at om man stiller med like gode kvalifikasjoner, så skal kvinnen velges. Ikke det SKAL 40% inn, koste hva det koste vil.
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes alltid noen (kvinner) med like gode kvalifikasjoner. Men mannfolka som styrer gidder ikke ta seg bryet med å finne dem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VeloppDragen
|
Alternativt - kvinnene gidder ikke (har ikke selvtillit til) å melde seg. Mange kvinner har mye å lære om nettverksbygging, tror jeg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått nytt nick
|
Hm jeg tror det finnes mange dyktige kvinner der ute MED selvtillit, men som alikevel ikke får topplederstillinger fordi de som rekrutterer selv ofte er godt voksne menn (f.eks. sånne som denne rederfruens mann). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Naturlig at kvinnen er hjemme (dn.no)Heldigvis kommer noen vettuge damer som slipper til i DN:
|
|
|
#10 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Naturlig at kvinnen er hjemme (dn.no)Jeg har sittet i styrer med noen svært inkompetente menn. De har vært i styrene utelukkende pga kontakter og kjønn, ikke pga kvalifikasjoner.
|
|
|
#12 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tror du har rett. Imidlertid tror jeg også at mange kvinner rett og slett ikke ønsker seg lederstillinger- dessverre. Jeg tror hverken det skorter på evne eller selvtillit, men på viljen og "suget" etter karriere. (Neida, det gjelder selvsagt ikke alle, men jeg har definitivt inntrykk av at det er gjeldende for en del). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Man ønsker jo ikke lederstilling når man vet at det vil medføre lite tid med barna og resten av livet sitt, fordi lederstillinger på død og liv innebærer at man må ha en kone og jobbe 14 timer i døgnet. Det er ikke LEDERSKAPET eller ansvaret som skremmer. Det er jo mange kvinner kvalifisert til. Det er livsformen (arkaisk og tullete, utrolig lite moderne og kun egnet til å sende menn i tidlig i døden med hjerteinfarkt, uten at de kjente sine barn) og strukturen rundt jobben.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|