|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?
Kansje du er sensitiv for sansestimuli? Det er jo også det som skaper mest stress hos personer med autisme/asperger i følge forskning. Faktisk mer enn nærvær av andre personer. Jeg kommer aldri til å glemme storebror sitt møte med London. Vi kom ut av undergrunnen i Holborn. Han stakk nesen i været sniffet litt og konstaneteret at «Det lukter mye bedre her enn i New York, dette er en fin by» |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så interessant! Minstemann kommenterer ofte at "det lukter rart" uten at vi andre kjenner noe som helst slags lukt - har aldri koblet det til autismediagnosen.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Jeg går over fjellet og møter sjelden eller aldri noen. Jeg har avtale om å gå med en nabo et par ganger i uken og vi stortrives sammen, men ellers er jeg helt alene. Finne en mer øde vei?
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Fra meg og inn til sentrum? Nei, da må jeg nok fly, eller grave meg en underjordisk gang.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Ha ha! Morsomt! Har faktisk tenkt litt på det selv om jeg kan være sensitiv på sansestimuli, men samtidig treffer jeg jevnlig på folk som plages mer av lyd og synsinntrykk enn meg. Og til vanlig, kan jeg konsentrere meg om noe annet og da forsvinner det, men hvis jeg er stresset eller sliten, får jeg problemer med å kutte ut irritasjonen med ekle klær, sur lukt eller skingrestemmer.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Jeg kan ikke fordra sånne fellesmiddager på kurs hvor man egentlig ikke kjenner så mange. Jeg sliter å høre hva folk sier når det blir mye bakgrunnsstøy og blir fort sittende uten å si noe. Da er det alltid deilig når det er over og jeg enten kan sette meg sammen med en liten gjeng et annet sted eller trekke meg tilbake til hotellrommet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Jeg har sluttet å delta på slike fellesting etter at de ordinære kursprogrammet er ferdig. Sier rett ut til de(n) som er ansvarlige for fellesgreiene at jeg finner slike middager såpass anstrengende at jeg velger å avstå. Det er virkelig en befrielse. Så får det heller være at enkelte diagnostiserer meg med sosial angst, det lever jeg greit med. Sikkert ikke så lett å forstå for alle heller, særlig ikke siden jeg kan være ganske aktiv under selve kursdelen med kommentarer, innspill osv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er også sjelden med på sånne fellesmiddager og jeg gir aldri noen begrunnelse. Forrige gang jeg var på kurs så var det med en ny organisasjon så da var jeg med første kvelden, men andre kvelden så gidda jeg ikke.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|