Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-18, 12:29   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har hatt et sånt kredittkort og brukt det aktivt. Ja, det gir mye poeng, nei, det har ikke vært noen særlig god deal. Grunnen til det er at det finnes lite bonusbilletter, og det er til destinasjoner og tider som uansett er billige og lett tilgjengelige. Destinasjoner som ihvertfall jeg hadde lyst på var umulige å oppdrive. Det kortet kvittet jeg meg med, det var jo en årsavgift involvert foruten at kredittkort gjør at man mister litt oversikt. Veldig skuffende å sitte med en shitload av poeng, og alt du får er en tur som uansett hadde vært rasende billig å kjøpe direkte.

Hvis man uansett reiser, så registrer gjerne kortet, absolutt.

Et tips der er å kjøpe billett for poeng. Altså vanlig billett, ikke bonusbillett. Har man mange poeng er det en måte å få brukt de. Jeg skal til Lisboa i sommer for 80.000 poeng, og kunne velge fritt i tider og dager.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 14:46   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Mannen et den som reiser mest her så han samler på sas, KLM og Norwegian. Våre Norwegian kontoer er slått sammen til familiekonto. Han må alltid bestille der det er billigst så å satse på en er vanskelig. Vi har kunne reist en del med poengene hans. Men Norwegian poengene er det som er enklest å bruke siden de går direkte over i penger og kan delbetale biletter. Så selv om man bare får spart opp 500kr så kan man bruke de. Nå har vi mange tusen stående og tenker å bruke de på en tur til USA. Han får og gratis bagasje, fast track osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 17:05   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare Norwegians visa og bruker det som privatperson. Sparer rewards på netthandling og ellers hver gang kortet blir brukt.
Synes det gir bra bonus og gir et avslag på rundt 2000 når vi har bestilt flybilletter.

Gammel 02-05-18, 14:11   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Et tips der er å kjøpe billett for poeng. Altså vanlig billett, ikke bonusbillett. Har man mange poeng er det en måte å få brukt de. Jeg skal til Lisboa i sommer for 80.000 poeng, og kunne velge fritt i tider og dager.

Ja, det er sant - men de koster også mer poeng. Hadde SAS AmEx hvor man fikk Companion ticket (DVs bestill en bonusreise, ta med en venn gratis) og da mener jeg det måtte være vanlig bonusbillett. Men husker ikke helt sikkert.

Det er alltid greit å registrere poeng på reiser man uansett foretar seg. Men jeg hadde med nåværende erfaring ikke giddet å f.eks. betale for et kredittkort bare for utsikten til poeng på handling, hvis man betaler årsavgiften selv. Bare prisen på årsavgiften gir jo nettopp en billig lavsesongbillett, som bonusbillettene ofte er.

Skal man velge et selskap, er det naturligvis lurt å velge et man reiser ofte med. Jeg bruker hovedsakelig SAS, også fordi de er i Star Alliance, og det er flere andre selskaper i den alliansen som er aktuelle for meg, som også kan registreres på SAS Eurobonus. Har kortet til Air France/ KLM og registrerer det når jeg drar med dem, men det er så lite jeg reiser med dem at det er så og så aldri jeg kan ta ut noe før poengene forfaller.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.