Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #4
Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.
Jeg blei glad for hyggelig utviklingssamtale med førsteklassingen. Han har så fin lærer, som tilpassa matteoppgaver for ham på et blunk (han regner med brøk og multipliserer med tosifra tall, så han kjeder seg bittelitt med leksene). Han hadde full pott på kartlegginger med masse tid til overs, og hun skrøyt masse av ham, og ga så fin beskjed om hva han må øve på (som å komme seg ut til friminutt ). Jeg blir så lykkelig når lærere beskriver ungene på en måte jeg kjenner igjen! Dessuten er det en lettelse at han fungerer fint sosialt, tross at han er en snåling. 
Vi var på utviklingssamtale for førsteklassingen i går, og der kjenner ikke læreren ungen, foråsiresånn. Men jeg visste om det, vi hadde samme læreren for eldste og det var akkurat samme greia. Så lenge jeg vet at ting funker i timen og alt er OK på det sosiale og lekser går fint, så orker jeg ikke hefte meg ved det, egentlig.
Noe som har gjort meg glad: Ungene som nettopp gikk ut døra, hånd i hånd, på vei til skolen. (Selvom yngste lurte på hvor pappaen var, fordi han liker ham mye bedre enn meg. )