|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Listhaug og hennes unnskyldningEg lurer veldig på korleis ansvarsfordelinga internt, mellom Erna og Siv, eigentleg er. Eg mistenker at sjølv om det heiter at statsministeren vel sine statsråder, er ikkje det tilfelle i realiteten.
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Listhaug og hennes unnskyldning
Han er jo fiskeriminister. Han kan vel ikke ha to ministerposter hvor lenge som helst.
|
|
|
#3 |
|
rakkarpus
|
Sv: Listhaug og hennes unnskyldningJeg skjønner ikke helt hva hun mener. Jo, beklagelsen var ektefølt og hun står ved den. Likevel mener hun hun ikke har hatt ytringsfrihet. Jeg får ikke disse to tingene til å passe..
|
|
|
#4 |
|
rakkarpus
|
Sv: Listhaug og hennes unnskyldningErna sa jo hun ikke visste hvem som skulle bli justisminister, fordi Frp ikke hadde bestemt seg ennå.
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Ja, det er slike ting som får meg til å lure på om statsministeren har det reelle ansvaret. Manuella Rahmin-Osmundsen, Audun Lysbakken, Åslaug Haga og fleire har jo og gått av, men då under mykje tydeligare leiing frå statsministeren.
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er ikke noe å lure på; det er partiene i en samarbeidsregjering som selv nominerer sine statsråder. Statsministeren har selvsagt vetorett, men det skal SVÆRT mye til å overkjøre de andre partienes innstilling. Det så man jo tydelig bl.a. da Søviknes tiltrådte. Dette er ikke som et privat firma med en general manager, dette er en koalisjon.
|
|
|
#7 |
|
Travelt opptatt
|
Eg veit ikkje. Fiskeriminister er veldig faglig tungt, det er jo difor vi ikkje har sett så mykje til han i media i det siste. Eg hadde aldri trudd at eg skulle seie dette, men har han eigentleg gjort det så halvgale som fiskeriminister? (Sett vekk frå korrupsjon og slikt, men det må ein vel nesten forvente.) Den striden mot EU om krabbekvoter har han stått i, og sjøl om han rotar til ting her og der, så har eg ikkje sett han rote til så mykje utanfor fiskerifeltet?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|