Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Listhaug og hennes unnskyldning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-18, 20:35   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Eg lurer veldig på korleis ansvarsfordelinga internt, mellom Erna og Siv, eigentleg er. Eg mistenker at sjølv om det heiter at statsministeren vel sine statsråder, er ikkje det tilfelle i realiteten.

Det blir spennande å sjå om dei kjem opp med eit alternativ til Sandberg, eller ikkje. Eg klarer ikkje sjå føre megabit han skal fungere i ein så tung stilling.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:57   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg lurer veldig på korleis ansvarsfordelinga internt, mellom Erna og Siv, eigentleg er. Eg mistenker at sjølv om det heiter at statsministeren vel sine statsråder, er ikkje det tilfelle i realiteten.

Det blir spennande å sjå om dei kjem opp med eit alternativ til Sandberg, eller ikkje. Eg klarer ikkje sjå føre megabit han skal fungere i ein så tung stilling.

Han er jo fiskeriminister. Han kan vel ikke ha to ministerposter hvor lenge som helst.

Gammel 20-03-18, 21:06   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skjønner ikke helt hva hun mener. Jo, beklagelsen var ektefølt og hun står ved den. Likevel mener hun hun ikke har hatt ytringsfrihet. Jeg får ikke disse to tingene til å passe..

Gammel 20-03-18, 21:11   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Erna sa jo hun ikke visste hvem som skulle bli justisminister, fordi Frp ikke hadde bestemt seg ennå.

Og det med at Erna tidlig sa at den posten ikke skulle vært publisert, mens justisminister lar den stå i mange dager etterpå, og den slettes med begrunnelse at de ikke hadde rettigheter til å publisere bildet. Det sier meg at regjeringen har en veldig svak statsminister, litt som om at hver minister får gjøre som de selv vil innen sitt område. Ikke sånn jeg husker at feks Stoltenberg eller Bondevik opererte.

Gammel 20-03-18, 21:25   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Erna sa jo hun ikke visste hvem som skulle bli justisminister, fordi Frp ikke hadde bestemt seg ennå.

Og det med at Erna tidlig sa at den posten ikke skulle vært publisert, mens justisminister lar den stå i mange dager etterpå, og den slettes med begrunnelse at de ikke hadde rettigheter til å publisere bildet. Det sier meg at regjeringen har en veldig svak statsminister, litt som om at hver minister får gjøre som de selv vil innen sitt område. Ikke sånn jeg husker at feks Stoltenberg eller Bondevik opererte.

Ja, det er slike ting som får meg til å lure på om statsministeren har det reelle ansvaret. Manuella Rahmin-Osmundsen, Audun Lysbakken, Åslaug Haga og fleire har jo og gått av, men då under mykje tydeligare leiing frå statsministeren.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 23:46   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noe å lure på; det er partiene i en samarbeidsregjering som selv nominerer sine statsråder. Statsministeren har selvsagt vetorett, men det skal SVÆRT mye til å overkjøre de andre partienes innstilling. Det så man jo tydelig bl.a. da Søviknes tiltrådte. Dette er ikke som et privat firma med en general manager, dette er en koalisjon.

Det er helt soleklart at justisdepartementet beholdes av FrP, det er jo en del av avtalen - hvis de ikke gjør en slags hestehandel nå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 00:46   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Eg veit ikkje. Fiskeriminister er veldig faglig tungt, det er jo difor vi ikkje har sett så mykje til han i media i det siste. Eg hadde aldri trudd at eg skulle seie dette, men har han eigentleg gjort det så halvgale som fiskeriminister? (Sett vekk frå korrupsjon og slikt, men det må ein vel nesten forvente.) Den striden mot EU om krabbekvoter har han stått i, og sjøl om han rotar til ting her og der, så har eg ikkje sett han rote til så mykje utanfor fiskerifeltet?

Det eg eigentleg prøver å seie er at finans og fiskeri er gode postar å plassere FrP i. Der er det så mykje som er så komplekst, og så seige byråkratar, at dei har nok å ta seg til innanfor fagfeltet; dei har ikkje tid til å vere lause kanonar utanfor.

*evig optimist*

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.