Sv: Listhaug og hennes unnskyldning
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Eksempel: Da denne fæle gruppen "stopp islamiseringen av Norge" hadde stand på et eller annet arrangement i sommer, tror jeg det var, så var det et par nyhetssaker om at "standen stoppet etter bråk", det ble også nevnt at antiislamistene en gang eller to hadde ropt rasistiske ting til motdemonstranter. Hvis man skumleste saken så skapte den et falskt inntrykk av at det var antiislamistene som hadde skapt trøbbel.
Man måtte lese helt til bunns i saken før man så at bråket det var snakk om, det som gjorde at de måtte stenge standen, var at RASENDE motdemonstranter var så voldelige og truende at selv med massivt politioppbud så kunne de ikke garantere for sikkerheten.
Vel, denne episoden kjenner jeg godt. Det var under Arendalsuka, og et sånt uromoment var ekstremt viktig å få ryddet av banen. Selv om det ikke er så synlig, så er det et stort sikkerhetsoppbud til stede under Arendalsuka pga alle de kjente politikerne som er til stede. At man valgte å fjerne de som faktisk provoserte unge innvandrergutter med å rope "apekatt" etter dem når de gikk forbi standen, synes jeg var veldig riktig.
|