Sv: Listhaug og hennes unnskyldning
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg tenker at du har bommet ganske kraftig på kommunikasjon, når du offentlig ender opp med å måtte avstand fra heiaropene til Vigrid...
Hun burde selvsagt lagt seg flat umiddelbart etter at hun ble gjort oppmerksom på at denne posten var over streken, da kunne mye av støyen vært unngått. Min erfaring er at folk er ganske rause for feilsteg og bommerter. For en pussig og uklok oppførsel fra en som burde kunne kommunisere over snittet.
Jeg synes også at det er synd at SAKEN drukner i alt det andre fokuset, for DEN kunne vært verdt å diskutere. Dobbelt statsborgerskap, fremmedkrigere, domstol og rettergang og politiets ønsker.
nå er det jo gjort et vedtak innimellom all støyen, da.
Sitat:
Vedtak i korthet
Stortinget har vedtatt endringer i statsborgerloven om tap av statsborgerskap ved straffbare forhold og at slikt tap avgjøres ved dom, jf. Prop. 146 L (2016-2017) og Innst. 173 L (2017-2018). Stortinget har vedtatt å be regjeringen komme tilbake med forslag om tap av statsborgerskap av hensyn til grunnleggende nasjonale interesser, og at slikt tap skal avgjøres av domstolen. Stortinget har videre vedtatt å be regjeringen komme tilbake med forslag om at tap av statsborgerskap, uavhengig av årsak, skal avgjøres av domstolen. Stortinget har enstemmig bedt regjeringen utrede om det kan etableres en ordning med rask domstolsbehandling av saker som gjelder tap av statsborgerskap av hensyn til grunnleggende nasjonale interesser. Stortinget har vedtatt at det er sterkt kritikkverdig av justis,- beredskaps- og innvandringsminister Sylvi Listhaug offentlig har fremsatt uriktige og krenkende påstander knyttet til bekjempelse av terror i Norge.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|