|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bør alle nordmenn kunne smøre langrenn-ski? | |||
| Selvsagt! Enhver med respekt for sine norske røtter bør ha full kontroll på skismørningen. |
|
4 | 4,35% |
| Tja! Basic skismørning bør man vel kunne |
|
33 | 35,87% |
| Nei, men jeg ser at samfunnet forventer det |
|
19 | 20,65% |
| Haha! Nei! Drit i forvetninger! Jeg lærer bare det jeg selv vil! |
|
36 | 39,13% |
| Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Jeg tenker at det er nettopp utstyrskravet som gjør at ski står i særstilling. Utover det synes jeg det er veldig fint at elevene får kjennskap til flere ulike typer idrett.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?
Ja, men det er ikke alltid det brukes som argument i det hele tatt, og ofte er utstyrskravet bare brukt som vikarierende argumentasjon, siden de fleste skoler har utstyr til utlån for de som ikke har. Like ofte er nemlig argumentet rett og slett at barnet (som faktisk har ski) ikke liker å gå på ski, og ikke mestrer det noe særlig, og at mor eller far selv har dårlige minner fra skidager med skolen. Og at barna derfor må få valg om å ake i stedet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-03-18 kl 13:52. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det er nok ikke noe en stor andel kan belage seg på her heller, men det er det heller ikke en stor andel som trenger. Her blir det gitt beskjed om å si fra i god tid om man trenger å låne, så ordner det seg alltid. Men mye kommer vel an på hvor man bor også. Jeg skjønner selvsagt frustrasjonen over å måtte kjøpe utstyr som man ellers ikke hadde tenkt å bruke penger på, der det nå måtte kreves.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|