|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elbil med piggdekk??Jeg skjønner godt folk som vil ha piggdekk, jeg. Selv byttet jeg fra piggdekk til piggfritt før sist vinter, av miljø- og bekvemmelighetshensyn (jeg kjører mest på flate, bare veier i byen). Det går helt fint i hverdagen, men jeg må innrømme at jeg kvier meg for å kjøre utenfor byen og føler meg utrygg når det en sjelden gang ligger mye snø på veiene; jeg føler at bilen "vandrer" i snøen på en måte jeg aldri følte med piggdekk.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Elbil med piggdekk??
Kudos for å ha byttet bort piggdekkene. Jeg syns at de sjeldne gangene der man føler seg utrygg, så kan man kjøre saktere. Det er vanligvis ikke verre enn det. Og det er dessuten en vanesak. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig for kortere distanser - jeg har gjort det mellom Bodø og Fauske (vel 5 mil) og fra byen til Saltstraumen (3 mil), men jeg kan ikke kjøre i 50-60 i nesten 30 mil, inkludert over hele Hamarøya. Det er trafikkfarlig (lite forbikjøringsmuligheter, ikke nok muligheter til å kjøre ut og slippe folk forbi), det blir helt umulig å tilpasse avgangstiden til fergetidene fra Bognes - og turen tar altfor lang tid til at den er verdt å ta.
|
|
|
#4 |
|
finner ut av mye
|
Kjettinger.
|
![]() |
| Trådverktøy | |