Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

De norske nettovergriperne. Må leses!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-18, 10:09   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

men i ren solidaritet med de barna som utsettes for dette akkurat nå i dette sekund, må man lese.

Det er jeg faktisk veldig uenig i. Så lenge man VET hva som foregår er det ingen praktisk grunn til å sette seg inn i detaljene. Man kan faktisk ha både sympati og solidaritet uten å lese detaljerte beskrivelser av overgrep. Det ligger ingen automatikk i at man blir et bedre menneske, eller at ofrene får det bedre av at jeg leser detaljer om overgrep.

Å lese artikkelen er en ting, men man MÅ på ingen måte lese detaljene om overgrepet. Det er allikevel ikke vanskelig å vite hva det går i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 10:24   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Å lese artikkelen er en ting, men man MÅ på ingen måte lese detaljene om overgrepet. Det er allikevel ikke vanskelig å vite hva det går i.

Jeg tenker at du ser det ikke før du tror det, og jeg trodde ikke at det kunne være SÅ ille.

Samtidig skjønner jeg at man vil verge seg mot dette, for det er så jævlig hva disse helt alminnelige fyrene driver med.

Gammel 02-02-18, 10:27   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg tenker at du ser det ikke før du tror det, og jeg trodde ikke at det kunne være SÅ ille.

Men det trodde og visste altså jeg. Og jeg har en hjerne som kan bruke år på å legge fra meg slike bilder, og jeg blir på ingen måte mer konstruktiv av å ha det kvernende i hodet. Så det som funker for noen, er ikke nødvendigvis nødvendig eller det beste for alle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 10:29   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leste i går før jeg la meg, var alene hjemme, og fikk ikke sove og hadde ingen å snakke om det med. Det var så vondt å lese, og jeg kjenner at jeg blir redd og ikke klarer å rasjonalisere.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 11:50   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Adresseavisen burde vel også ha samme artikkel, lette der men fant den ikke, noen som har sett det der og kan lenke?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 13:33   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg faktisk veldig uenig i. Så lenge man VET hva som foregår er det ingen praktisk grunn til å sette seg inn i detaljene. Man kan faktisk ha både sympati og solidaritet uten å lese detaljerte beskrivelser av overgrep. Det ligger ingen automatikk i at man blir et bedre menneske, eller at ofrene får det bedre av at jeg leser detaljer om overgrep.

Jeg er helt enig med Tallulah.

Jeg også tenker at det er veldig viktig at man får justert den "monster" greia som SL kom med. Det at vi distanserer oss så kraftig fra personer som bedriver overgrep mot barn gjør at vi blinder oss selv. Vi greier ikke å se eller tenkte at seksuelle overgrep eksisterer på den måten det reellt gjør. Dessverre tror jeg artikkelen er viktig for mange, men ikke for alle

Men jeg tenker at det er det jeg faktisk klar over. Jeg har i flere diskusjoner på blant annet her på FP argumentert veldig mot at overgripere er monstre. Hvis jeg skulle ha anbefalt lesing om temaet ville jeg heller ha anbefalt denne: Blekkspruten av Gro Dahle.

Gammel 02-02-18, 10:26   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med deg. Jeg har det på samme måte når det gjelder besøk til konsentrasjonsleirene i Polen. Jeg klarer det bare ikke. Det gjør meg allikevel helt kapabel til å innse hvilke grusomheter som har skjedd der, og gjøre meg bevisst på hva vi kan gjøre for å forebygge at det skjer igjen.

Forunderlig nok får jeg ikke de samme grusomme tankene i hodet når jeg leser om overgrep av barn. Eller jeg synes det er fælt, men jeg får sove etterpå.

Sist redigert av Tjorven : 02-02-18 kl 10:39.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.