|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!
Det er jeg faktisk veldig uenig i. Så lenge man VET hva som foregår er det ingen praktisk grunn til å sette seg inn i detaljene. Man kan faktisk ha både sympati og solidaritet uten å lese detaljerte beskrivelser av overgrep. Det ligger ingen automatikk i at man blir et bedre menneske, eller at ofrene får det bedre av at jeg leser detaljer om overgrep.
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Jeg tenker at du ser det ikke før du tror det, og jeg trodde ikke at det kunne være SÅ ille.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Men det trodde og visste altså jeg. Og jeg har en hjerne som kan bruke år på å legge fra meg slike bilder, og jeg blir på ingen måte mer konstruktiv av å ha det kvernende i hodet. Så det som funker for noen, er ikke nødvendigvis nødvendig eller det beste for alle.
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!Jeg leste i går før jeg la meg, var alene hjemme, og fikk ikke sove og hadde ingen å snakke om det med. Det var så vondt å lese, og jeg kjenner at jeg blir redd og ikke klarer å rasjonalisere. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!Adresseavisen burde vel også ha samme artikkel, lette der men fant den ikke, noen som har sett det der og kan lenke? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Jeg er helt enig med Tallulah.
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er enig med deg. Jeg har det på samme måte når det gjelder besøk til konsentrasjonsleirene i Polen. Jeg klarer det bare ikke. Det gjør meg allikevel helt kapabel til å innse hvilke grusomheter som har skjedd der, og gjøre meg bevisst på hva vi kan gjøre for å forebygge at det skjer igjen.
Sist redigert av Tjorven : 02-02-18 kl 10:39. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|