|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Når er barn for store for å gå først ombord på flyet? | |||
| 2 år |
|
2 | 2,20% |
| 3-4 år |
|
17 | 18,68% |
| 5-6 år |
|
36 | 39,56% |
| 7-8 år |
|
29 | 31,87% |
| 9-10 år |
|
4 | 4,40% |
| 10-12 år |
|
2 | 2,20% |
| 13-15 år |
|
1 | 1,10% |
| Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Allium; Ja, jeg tror folk må få kursing i flyplass-zen. Ikke stresse. Ikke mase. Ikke være så oppkavet. :chill:
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jeg svarte forresten ut fra at man ikke har faste plasser, fordi det var slik det var på vår siste flytur. Da synes jeg det er litt greit for barnefamilier å få gå på såpass tidlig at de får sitte sammen. Men på turer der man har faste plasser, er jeg enig i at folk med barn over 4-5 år ikke trenger å slippe unna køen. Og det var kanskje det spørsmålet egentlig dreide seg om?
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?
Hvis vi har faste plasser, sitter vi alltid i kafeen til nesten alle andre har gått ombord uansett og slipper kø. Det er hvis man ikke har faste plasser det spiller en rolle å få gå først ombord, synes jeg.
Som sagt: hvis det ikke er faste plasser, er det et stort poeng at familien kommer på så tidlig at man får sitte sammen, og da synes jeg ikke 5-6-åringer er for store til å få gå først ombord. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Syns 3-4 åringer regnes som små barn. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Mim:
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?[quote=Teofelia;463676]Hvis vi har faste plasser, sitter vi alltid i kafeen til nesten alle andre har gått ombord uansett og slipper kø. Det er hvis man ikke har faste plasser det spiller en rolle å få gå først ombord, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Hvorfor skal vi egentlig gå først? Jeg flyr ofte, ofte med to små alene, og det er sjelden jeg går inn først, selv om de sier at jeg får lov å gå først. Flyet går ikke uten meg uansett, og hvis jeg går først så danner det seg en kø der vi står i flyet og prøver å få unger og bagasje på plass. Jeg foretrekker helt klart å gå inn sist.
|
|
|
#30 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Toåringen vår er definitivt blant de små og jeg vil i grunnen si at femåringen er det også. Det er veldig greit å få ham på plass, men han kuknne godt ha ventet han også. Åtteåringen kan absolutt vente.
|
|
|
#31 |
|
Introvert optimist
|
Jeg synes det er utrolig deilig å kunne gå inn først og komme på plass. Unger som er leie og utålmodige av venting er ikke gode å stå i kø med, det er så godt å komme først inn i flyet og få dem på plass i flysetet.
|
|
|
#32 |
|
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det å vente i trange flyseter til alle andre har somlet seg på plass er den verste biten med flyturen, skjønner du.
|
|
|
#33 |
|
Introvert optimist
|
|
|
|
#34 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Hvis det ikke er faste plasser, så kan jo store barn på 10-12 år også ha glede av å komme tidlig inn og få vindusplass. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?I utgangspunktet tenker jeg frem til skolealder, men kanskje jeg kan strekke meg til 7-8 åt dersom det ikke er faste plasser. Men sist vi reiste med Norwegian var det en familie med tre barn som alle var godt oppe i tenårene som på død og liv skulle trenge seg foran - ikke bare andre passasjerer, men også foran oss med virkelig små barn. De ble holdt igjen og pappaen der ble veldig fornærmet og kranglete. Det syns jeg er litt for dumt, altså... |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har fått nytt nick
|
Der det ikke er faste plasser er det vel først og fremst for å forsikre seg om at man kommer sammen. Femåringen kan ikke sitte alene på en seterad med to fremmede voksne, mens jeg og Hannah sitter foran, for eksempel. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Introvert optimist
|
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Et godt argument for meg å komme på flyet tidlig når Herremannen var i ammealder var å få ham på plass med sikkerhetsbelte og alt og å begynne å amme ham ganske raskt. Da sovnet han som regel når flyet begynte å dure og bråke når det tok av. (Ja, jeg vet, egentlig skal han jo sitte rett opp og ned, men det er det jo ingen som ser når man tar av). Da ble et en behagelig flyreise for alle. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?I dag har vi reist med fly igjen. Da flyvertinnen ba de som reiser med små barn komme først frem i køen reiste vi oss som de siste fra stolrekkene. Nesten helt fremst sto det en mann som helt tydelig ikke ville flytte seg. Han kjørte albuen sin i siden på ztjerna som satt på hoften min, og plasserte stresskofferten sin "tilfeldig" foran meg. Jeg svarte med å vi oss vekk fra albue og koffert, noe som førte til at han ble tvunget til å røre på seg, og slippe oss forbi. Da snur gubben seg mot meg og sier "er det virkelig nødvendig?". Jeg kom ikke på noe mer syrlig å si enn å fortsette samtalen med ztjerna, og høyt si "sånn skal aldri du bli vennen min". |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|