Sv: Gave til mann (44)?
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Tusen takk for alle tips! Han er nok en mann det er vanskelig å kjøpe gaver til. Ikke fordi han er utakknemlig, men alt av sånne kurs og opplevelser har en tendens til å koke bort i ingenting eller til nød bli tatt ut rett før utløpsdatoen fordi han både er travel og somlete på én gang.
Slik er det her også, i tillegg til at mannen er veldig kjapp med å kjøpe seg alt han har lyst på eller trenger, inkludert klær, og på toppen av det hele er forhandler av elektronikk, og får alt sånt mye billigere selv enn hva jeg greier å få tak i hos konkurrentene hans. Umulig, med andre ord.
I år har vi egentlig blitt enige om å kjøpe felleski til hverandre, men siden han også har kontakter innen elitelangrennsmiljø (altså forretningsmessig, ikke sportslig ), så får vi visst dette også, om ikke gratis, så veldig billig, etter jul. Så da gjør vi i år som i fjor, og heller spleiser på rundvask av huset rett før jul (dvs i morgen), også kjøper vi bare noe mindre til hverandre "fra ungene" o.l. Og selv det er vanskelig. Jeg har så langt kjøpt en t-skjorte i merinoull fra Iceberaker, og et morsomt "verktøy" som ser ut som en sveitsisk foldekniv, men som også inneholder gaffel og skje, til lå bruke på tur. Kjøpt på Nomaden. Så får jeg se om jeg finner noe mer i siste liten.