Sv: Hvem kan bo i en skilsmisseleilighet?
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Jeg tenkte ikke låst i fysisk forstand nødvendigvis, men mer det som Avatar og andre beskriver om behovet for "fri" når det ikke er ens uke.
Vi tenker nok forskjellig her. Jeg ser jo for meg at barna kan være "friere" enn at de skal være "ukesbundet". Selvfølgelig vil det være unntak, men disse unntakene eksisterer jo i helt vanlige samvær også?
Eksempelvis, jeg reiser noe i jobben, da må jo ungene kun henvende seg til faren uten at jeg tror dette oppleves som spesielt dramatisk for dem. Og slik er det jo i flere settinger, at de må forholde seg til en av oss som foreldre (av diverse grunner).
Hvis vi hadde vært skilt og bodd slik og ungene hadde gått fritt mellom og det var min uke, så hadde jeg bare ringt de hvis jeg ville ha de inn til middag, lekselesing, legging etc Jeg ser at det lett kan bli slik at barna feks foretrekker maten til den ene parten (her ville ungene helst ha spist med faren, alle er fan av p-mat ), men mine barn er så gamle at de ville ha akseptert regler som "Denne uken må dere spise middag hos meg". Skjønner at det blir veldig anderledes for de med veldig små barn.