Sv: Bare meg som er streng?
Nei, likt blir det ikke her heller. 12-åringen vil få klokke, sirkusungen vil få enhjulssykkel. Hvordan i all verden skal de kunne vite at klokka koster mer enn sykkelen (som var på halv pris)? Tredje får trolig ny mobil, som ved nykjøp i vanlig butikk vil koste flere tusen, men som mannen, på grunn av sin jobb, får skaffet uten at det koster særlig mye.
Det har blitt gitt både ski og skøyter i julegave her, men det har de også ønsket seg. Eldste ønsket seg skøyteski et år, og siden hun ikke trente aktivt langrenn, og hadde vanlige klassiske/allroundski fra før, så hadde det vært uaktuelt å kjøpe dette utenom. Så da fikk hun det til jul. I fjor ønsket hun seg, og fikk, nye skøyter. De har også fått andre bruksting som de har hatt behov for, og som vi uansett ville kjøpt om de ikke hadde fått det i gave, men det har vært sånt som det har vært stas å få. Jeg hadde vel heller ikke blitt kjempeglad over å få en sekk med doruller, eller en kasse med vaskemiddel, selv om dette er ting jeg trenger mer enn et fint skjerf eller et par stilige øredobber.
Sist redigert av My : 06-12-17 kl 11:15.
|