|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#32 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofili
Du syns ikke det har noe å si at min "skjerp deg" kom etter din "oppfordring"? Hvis du virkelig mente jeg opptrådte unødvendig aggressivt, kunne du henvist til de stedene du mente jeg var unødvendig aggressiv heller enn å bare be meg "puste med magen". Det syns jeg er en ufin debatteknikk.
Noe av det du tydeligvis syns var forferdelig i det jeg skrev, var at jeg var tvilende til at politiet alltid gjorde en god jobb. Likevel ser du ut til å mene at australsk politi ikke vet hva de sier? Eller er poenget at du mener det er OK av VGs journalister å begå lovbrudd slik som hacking?
Likevel antar du at de avgjørelser som tas er riktige. Du har helt rett når du skriver at vi ser dette fra to helt ulike ståsteder. Jeg antar ikke at bare fordi folk har en yrkestittel, så er alt ved jobben deres bra. Siden jeg har litt mer enn gjennomsnittlig interesse for personvern og datasikkerhet samt etikk og moral rundt personvern og datasikkerhet, så ser jeg helt klart at det er store etiske spørsmål som kommer opp rundt det politiet har gjort i denne saken. Det som er relevant er det jeg også har påpekt tidligere, nemlig at politiet ikke er eksperter på etikk og moral. Og det er etikk og moral som diskuteres her. Du må selvsagt gjerne passivt snakke ned deg selv og si at at avgjørelsen som tas er basert på vurderinger fra folk som vet mer enn det du gjør. Men jeg syns det er utidig å da anklage andre som ikke ønsker å opptre like passivt som deg, for å "sitte trygt bak tatasturet og føle en hel masse" samt å være naiv.
Du jobber innenfor helsevesenet, gjør du ikke? Jeg tror helsevesenet på mange vis har kommet langt hva angår det å adressere etiske spørsmål.
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|