|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva koster idrett der du bor?Oi, for noen priser! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva koster idrett der du bor?
Her er iallefall ikke trenerne betalt, det er dugnad.
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva koster idrett der du bor?Det kommer vel litt an på hvilke investeringer klubben har gjort, mtp baner, klubbhus o.l., og hvilke driftskostnader de har. En klubb sentralt i en by, i et område med skyhøye tomtepriser, som kanskje har nybygget klubbhus og flere, store baner, leier inn alt av vaskere, håndtverkere etc, antar jeg har helt andre utgifter enn for eksempel en klubb i en bygd, der tomtene nærmest gis bort gratis, klubbhuset ble bygget på dugnad i 1975 og er nedbetalt for lenge siden, og kunstgress er sponset dels av det lokale næringslivet og dels av kommunens kulturbudsjett. Noen klubbhus leies ofte ut til selskap og lignende, og får inntekter derfra, andre gjør det ikke.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-09-17 kl 13:38. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva koster idrett der du bor?Jeg husker ikke prisen, men det er dyrt, særlig siden de går på to aktiviteter hver.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Ja, jeg vet at alle idretter har utgifter, men det jeg mener er at det kan variere hvor mye hver klubb har investert de siste årene, hvor høye lån, hvor store driftskostnader de har, hvor mye de blir sponset av næringsliv og offentlige kulturmidler etc. Det koster sannsynligvis mye mer å drifte en 11-er fotballbane, skøytehall eller et svømmebasseng, enn hva det koster med leie av hall til taekwondo og utenlandsreiser for master. Og det er uavhengig av ha de har i lån, som jo også kan variere stort. Jeg tviler sterkt at det sitter en eller annen kakse på en haug som har tjent seg styrtrik på breddefotball, for å si det slik, eller at klubben har enorme summer på bok, så det har nok sin grunn.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-09-17 kl 14:06. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
I mitt fylke er det stor forskjell på om du tilhører en ren breddeklubb eller en klubb med elite / 1.divisjonslag. I sistnevnte klubber går mye av breddelagenes (barn, unge, lavere divisjoner) ressurser (både dugnadstimer og ren betaling / klubbmedlemskontingent) til å drifte de øverste divisjonene.
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Ja, slik er det i turnforeninga her. Det er breddeutøverne som sponser konkurransesatsningen (selv om konkurranseturnerne betaler dobbelt så mye, så er det lite i forhold til hva det egentlig koster per utøver).
|
|
|
#10 |
|
Eppur si muove.
Sv: Hva koster idrett der du bor?Klubben våre spiller fotball i har definitivt ikke noe elitedivisjonslag så det er nok ikke der pengene forsvinner.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
Jeg var kanskje litt upresis i forrige innlegg. Trenger ikke spille på elitenivå for å ha proffkontrakt (og dermed lønnede spillere, trenere etc.) i fotball. Man finner jo proff-kontrakter langt nede i 3.divisjon, gjør man ikke? Men, ta en titt på klubbens regnskap for 2016, så ser du nok fort hvor pengene går ut
-------------- 2012 & 2014 Sist redigert av artemis : 19-09-17 kl 14:32. Årsak: feil |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|