Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-17, 13:25   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg ser det nå. Jeg synes likevel det er rart at det ikke blir fokusert mer på? Har noen forresten funnet noen oversikt over hvor mange flyreiser som er jobbrelaterte og hvor mange som er feriereiser?

Flyreiser i jobbsammenheng er det fryktelig vanskelig å gjøre noe med på individnivå. Nå er det vel flere i denne tråden som har sagt at de både jobber for reduksjon i jobbreiser med fly og som til og med har fått det til. Det er jo kjempeflott!

Det kan ellers se ut til at det er flere feriereiser enn jobbreiser? Jeg fant statistikk for 2. kvartal 2017 (april - juni). Der står det at det er 2,68 millioner reiser i luften. Av dette står yrkesreiser for 0,8 millioner, altså under 30 %.

Slik jeg har forstått det, så tar denne statistikken ikke med reiser uten overnatting, så flyreiser tur-retur samme dag vil ikke være tatt med.

Jeg vil tro at juli til september vil være mer fritidsreiser, så dette er vel uansett interessante tall.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 13:47   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Slik jeg har forstått det, så tar denne statistikken ikke med reiser uten overnatting, så flyreiser tur-retur samme dag vil ikke være tatt med.

Er nok veldig mange jobbturer som er tur-retur samme dag.

Gammel 16-09-17, 17:01   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Flyreiser i jobbsammenheng er det fryktelig vanskelig å gjøre noe med på individnivå. Nå er det vel flere i denne tråden som har sagt at de både jobber for reduksjon i jobbreiser med fly og som til og med har fått det til. Det er jo kjempeflott!

Det kan ellers se ut til at det er flere feriereiser enn jobbreiser? Jeg fant statistikk for 2. kvartal 2017 (april - juni). Der står det at det er 2,68 millioner reiser i luften. Av dette står yrkesreiser for 0,8 millioner, altså under 30 %.

Jeg vil tro at juli til september vil være mer fritidsreiser, så dette er vel uansett interessante tall.

Mens her står det at 2/3 av alle flights er business. Jeg tror mer på det.

https://www.programmableweb.com/news...5/12/09?page=2

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 17:04   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også må jeg bare kommentere det noen sa lenger bak om at bonusprogrammene bidrar til mer flying. Det tror jeg altså ingenting på, for de aller, aller fleste. Jeg har reist i jobben siden 1996, på det meste hadde jeg over 100 overnattingsdøgn i året. Da hadde jeg gullkort både på Braathens og SAS. Jeg kan love at 90 % av de poengene gikk ut på dato, selv om jeg brukte dem på en lang ferietur til både meg og kjæresten årlig. Du blir så utrolig møkklei av flyplasser og hotellrom at det er ikke noe du gidder når ikke du må.

De bidrar nok til å velge ett flyselskap foran andre, da. Det er et lojalitetsprogram.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.