|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hijab
Ja, de problemstillingene du tar opp er jeg enig i på et generelt grunnlag. Men da er det det man må diskutere. Det som blir diskutert er hijab i særdeleshet, som om det er mye verre enn alt annet vi presses inn i, som vi tror er frivillig.
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Jeg synes det må gå an å diskutere hijab for seg, på lik linje med diskusjoner om at klær og utstyr til barn er mer og mer kjønnsdelt, at kvinner brukes som blikkfang på bilshow, retten til å gå toppløs uavhengig av kjønn, at gutter må kunne få kle seg i kjole osv. Dette er jo diskusjoner og problemstillinger som kommer jevnlig. Det samme er omskjæring av små gutter av religiøse grunner, abort osv. Jeg synes ikke hijab kan være fritatt fra samme diskusjon, eller overlatt til dem som ser på det som snikislamifisering og roper høyt om forbud.
|
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Dette er jeg totalt uenig i. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes folk som tenker sånn, men samtidig tror jeg det er mange, som meg, som er genuint opptatt av dette fra et likestillingsståsted. Da henger det selvsagt sammen med å kjempe mot kontantstøtte, større 'påtvungen' fedrekvote ++. For meg er det ihvertfall ganske innlysende at det finnes en del utfordringer mtp likestillingen blandt muslimer også i Norge |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sa jeg virkelig at det ikke finnes folk som er genuint opptatt av likestilling som diskuterer hijab? Eller at det ikke er utfordringer mtp likestilling bant muslimer i Norge? Eller er det kanskje noe du selv valgte å tolke, når du går tilbake og ser etter?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-09-17 kl 13:52. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|