Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn
Jeg snakker ut fra en vanlig hverdag selvfølgelig, og da har jeg først en halvtime før pappaen tar henne med i barnehagen, så henter jeg henne vanligvis rundt kl 16 (litt før noen dager nå som jeg er hjemme) og hun legger seg rundt 20:00-20:30. Så ca 5 timer.
For å svare på Line*s spørsmål for et par sider siden ang samvær med venner:
Har sånn ca gjennomsnittlig en dag i uka med klatring sammen med venner (når jeg ikke har så mange barn i magen ), da begynner vi oftest rundt 19 og holder på et par timer, så da er jeg ikke der til hun legger seg. De dagene blir våkentiden sammen med ungen noe kortere. Ellers er hun stort sett med om jeg er sammen med venner før hun legger seg. Samboeren min er som regel hjemme ved legging uansett, så hvis jeg har besøk tar han seg som regel av det. Leggerutine her går som regel ut på et bad, tannpuss og til slutt lese ei bok på fanget med smokken og kosekluten. Hun blir ikke særlig forstyrret selv om jeg har ei venninne her da. Så er det nattakos til alle (venner inkludert) og hun legges i senga. Legger seg med en gang, eller tumler litt rundt først ettersom, men vi trenger uansett ikke å være sammen med henne der inne, vi går ut igjen med en gang vi har putta henne i senga.
Så her går rutinene som normalt selv om det er venner tilstede, og nære venner må også finne seg i å bidra litt, i det minste med en nattakos, men noen ganger også med lesing eller med å være der når hun bader. Det er koselig for alle parter (hvem synes ikke det er koselig med en nybadet og søvnig krabat som krøller seg sammen på fanget og lener hodet tillitsfullt inntil deg når du leser for henne ), og praktisk også, siden det gjerne er disse personene som brukes til barnevakt i ny og ne.
Trening (bortsett fra klatring), kino, øl og andre personlige behov dekkes stort sett etter at hun har lagt seg.
Sist redigert av My : 10-07-07 kl 11:32.
|