Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er omskjæring like ille som incest?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-07, 00:24   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er omskjæring like ille som incest?

Her har du en artikkel fra legetidskriftet der du blandt annet finner dette:

Sitat:

Få får varige fysiske mén

På den annen side har barn vært utsatt for overgrep uten at dette kan dokumenteres ved hjelp av fysiske funn. Studier har blant annet vist at vev har stor evne til tilheling, og at kun et fåtall av misbrukte barn får varige fysiske forandringer. Overgriper tilnærmer seg også ofte barnet på en gradvis måte, noe som gjør at man sjelden finner sikre tegn på skader hos barna. I 1994 publiserte Adams og medarbeidere en viktig studie som viste at ”det er normalt å være normal”, også for seksuelt misbrukte barn.

Og i fall noen igjen velger å missforstå meg. Jeg er ikke akkurat upåvirket av temaet om seksuelle overgrep. Jeg er tilhenger av langt raskere inngripen og langt strengere straffer osv.

Men det er på det rene. Kjønnslemlestede jenter har alle fysiske skader som aldri kan repareres. og forferdelige psykiske traumer.
Traumer som er umulig for oss andre og fatte, men som mange (ikke alle) klarer å fungere med.

Offere for seksuelle overgrep har ikke alle permanente fysiske skader, mend e har også forferdelige psykiske traumer. Traumer som er umulig for oss andre og fatte, men som menge (ikke alle) klarer å fungere med.

Men det er ingen konkurranse.

Jeg tror faktisk mange offere for seksuelle overgrep ser poenget mitt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.