|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg bor i Groruddalen, og man kan ikke stikke under stol at folk er opptatt av hvor høy innvandrerandelen er på skolene rundt her. De fleste - både de som kalles etnisk norske og de som kalles nye landsmenn - ønsker seg en god mix. I vårt nærmiljø flytter folk på seg for å komme inn på "riktig" skole. De flytter ikke fordi de trenger større hage eller et soverom ekstra, men for å komme på "riktig" side av skolegrensa. Jeg synes det er bra at det begynner å komme litt mer tydelig fram. Oslo er en delt by, og det er sannelig på tide å gjøre noe med det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Kan egentlig bare signere dette.
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Signerer også denne. Akkurat rundt her vi bor er det liten andel av invandrere, men skolene har høy invandrerandel. For noen få år siden var det flere av naboene våre som flyttet fordi de var sikker på at det ikke var bra å gå på skoler med så mange invandrere. Veldig trist syns jeg. Dette var familier som skulle ha sitt første barn på skolen. Altså ingenting annet enn fremmedfrykt i mine øyne. Mange søker også sine barn over på skolen i nabobydelen som i vertfall for noen år siden var ganske så blendahvit. Så nei, mange flytter ikke for å få større plass osv, men pga innvandrerandelen på skolen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|