|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fjellpiper
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er interessant at Venstre-velgerne i denne tråden er så negative til Sp når det ikke er mer enn 20 år siden Venstre og Sp regjerte sammen. Og Sp var vel like opptatte av desentralisering, proteksjonisme og nei til EU/EØS da som nå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Er det mindre skremmende fordi samme politikk er pakket inn i et annet språk, og har en annen form når det gjelder hvordan det formidles?
|
|
|
#3 |
|
Fjellpiper
|
Godt spørsmål. Språket og formen har betydning for meg, altså, jeg er for eksempel uenig i flyktningeforliket som de fleste partiene på Stortinget gikk sammen om, men jeg synes det er mer skremmende med de partiene/ansvarlige politikerne som jubler over at et lite barn blir returnert til krig og usikkerhet enn med de partiene som mener at flyktningeforliket var nødvendig men likevel har skamvett nok til å ikke juble. Ord har betydning, det skaper holdninger og grobunn for fremtidig politikk også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Det er stor forskjell på Slagsvold Vedum/ Borten Moe og på Magnhild Meltveit Kleppa sin retorikk. Dessutan har Norge endra ganske mykje dei siste tjue åra. Særleg når det gjeld miljø og teknologi.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|