Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-17, 23:01   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg må bare si at jeg ikke blir irritert eller sint eller noe annet når jeg får kommentarer på vektnedgang. Jeg skjønner at det er ment vel. Jeg greier likevel ikke å føle det positivt.

Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har et vanskelig forhold til det med komplimenter rundt utseende og kropp. Det er så vanskelig at jeg ikke greier å forklare det. Men det handler om at jeg har store problemer med hvorfor noen skal mene noe om hvordan jeg ser ut. Og det handler ikke om at jeg er fæl eller noe, eller ikke fornøyd med meg selv. Det handler om at jeg jo er den jeg er uansett. Og hvordan jeg ser ut, bør være veldig lite relevant for hvem jeg er.

Jeg innser at jeg har et noe forvaklet syn på dette her. Og jeg bryr meg jo litt om hvordan jeg ser ut, men det er for min egen del, ikke for andres del.

Det er litt samme med andre komplimenter, jeg føler jeg jo bare er den jeg er og gjør det jeg gjør fordi jeg trives med det. Ikke for å bevise noe. Være seg om det er på jobb, og noen skryter av at jeg f.eks har vært tydelig i kommunikasjonen om noe, så tenker jeg inni meg - ja, det skulle jo bare mangle, det er jo det som er poenget her: være tydelig og gjøre en god jobb.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.