Sv: Vil gjøre ferdigmaten sunnere
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Det synes jeg er en helt absurd tanke.
Faktum er jo at nordmenn spiser ufattelige mengder med Grandiosa, da er det vel naturlig at også politikere stopper opp og bekymrer seg for dette?
Jeg må tilstå at hvertfall jeg bruker tid på å tenke på konsekvensene av dette vil bli om få år.
Hva synes du politikerne skal være opptatt av, da? Skal de utelukkende bry seg om de tunge politiske sakene?

Jeg må si at jeg reagerte kraftig den gangen jeg leste utspillet mot Anikken Huitfeldt fra Høyrepolitikeren. Makan til tåperi! Høyrepolitikeren går til personlig angrep, framfor å lytte til hva som blir sagt. Huitfeldt har da aldri nevnt noe som helst om sitt eget kosthold. Det går an å kjempe for et generelt sunnere kosthold i samfunnet, selv om man spiser sunt selv. (Det går også an å kjempe for et sunnere kosthold, selv om man spiser usunt selv.)
Som nevnt her så har vi faktisk et seriøst generelt helseproblem i forbindelse med at folk spiser usunt. Det koster mye penger, og mange lider. Hos oss lages også mye mat fra bunnen av, det spiller jo absolutt ingen trille så lenge svært mange spiser ferdigmat. Jeg synes det er viktig å ta hensyn til realitetene (folk spiser mye dritt), og ta det derfra. Man kan godt lage sunnere alternativer til drittmaten, uten å formidle at dette er maten som er aller best.