Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ser du på "Skam"?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Ser du på "Skam"?
Ja! Jeg følger med i alle "kanaler" for å se om det kommer nye klipp 65 42,76%
Ja, men det holder med å se en episode i uken 24 15,79%
Jeg gjorde det, men har ikke fått med meg den/de siste sesongene 10 6,58%
Jeg har sett en episode, men fallt av 4 2,63%
Nei, men jeg har planer om å få sett den 11 7,24%
Nei, har ikke planer om å se heller 37 24,34%
Annet 1 0,66%
Blomkålsuppe 0 0%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-17, 10:43   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på "Skam"?

Ja, absolutt. Jeg startet sent, og tok igjen sesong 2 midtveis. Det er en helt, helt annen opplevelse å følge den live, så hvis man skal binge den, anbefaler jeg å gjøre det gjennom p3-siden og ikke episodene. Man går glipp av veldig mye hvis man ikke ser chatten, særlig, og instaene som legges der. Insta fra andre brukere og alt sånt er ikke nødvendig, det er for spesielt interesserte.

Jeg synes det er ekstremt intelligent laget, spesielt markedsføringsfaglig (som er det jeg kan noe om), og jeg vil også tro mediefaglig. Å få en generasjon som er vant med å ha alt ett tastetrykk unna til å vente og vente og sjekke og sjekke og være mer PÅ enn vi selv var på Dynastiet onsdag 20:30? Det er helt magisk godt gjort. Og det gir virkelig et godt innblikk i forskjellene og likhetene mellom vår og dagens ungdomstid.

Det som er kleint, er sikling over hovedpersonene i det offentlige rom, så det synes jeg er fint hvis færrest mulig gjør, personlig. Noora+William endte dessverre med å bli den minst interessante kjærlighetshistorien, men det ligger jo noe mer her, åpenbart. Men i den sesongen er det veldig mange problemstillinger der SKAM i hvert fall gir en god innfallsvinkel til diskusjon - hva er voldtekt, hva hvis noen tar et nakenbilde av deg, vold mellom ungdom.

Isak-sesongen synes jeg var fantastisk. Nettopp fordi den IKKE først og fremst handlet om gay love, selv om det også var en stor del av det. Det handlet mye mer om psykisk sykdom, etter min mening. Kjærlighetshistorien var først og fremst en histore mellom to som fant hverandre, og det at begge var gutter var et langt mindre issue enn alt det andre som lå som hindringer. Og det synes jeg var veldig bra. En normalisering av forelskelse mellom to av samme kjønn uten hverken å problematisere eller glorifisere det noe særlig mer enn et heterofilt forhold.

Og Sana-sesongen gleder jeg meg til, og også litt til at de skal wrap up all the loose ends.

Musikken er helt fantastisk, det filmatiske er til tider så vakkert. Se trailerne, altså, det kunne vært laget av de aller beste kunstfilmlagerne internasjonalt.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 26-04-17 kl 10:57.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.