Sv: Ser du på "Skam"?
Opprinnelig lagt inn av amylin, her.
Tenkte jeg ikke skulle nerde så mye over selve konseptet og alle plattformene den kommer ut på, men det er akkurat det her jeg mener. Jeg synes at det nye konseptet, med bruk av SoMe, bruk av real time, blande inn virkelighet i fiksjon og skape et nytt univers, det fascinerer. Og ingenting av det hadde jo lyktes om ikke manuskript og skuespillerne funker også.
Det trur eg du har rett i. Samtidig er det ofte slik at den første boka eller filmen som bruker ein ny teknikk, er fagleg interessant og banebrytende, utan å nødvendigvis vere god tekst som sådan. Sjå bare på lister over viktige bøker - det kal vere viktig formmessig utan at innhaldet er godt. Men SKAM leverer både form og innhald.
Eg tenker på ein måte at Andem og NRK sitt konsept kan lesast som ei interessant forlenging av dette med virkelighetslitteratur og kva som er fakta og kva som er fiksjon. Viss vi ser på forfattarar som Dag Solstad, Karl Ove Knausgård, Linnéa Myhre, Anne Skomsvold og andre som skriv åpenbart biografisk materiale inn i romanformatet, kan vi stille ein del spørsmål om forholdet mellom fakta og fiksjon. Det Andem gjer, er at ho snur det opp ned, eller reiser dei same spørsmåla med motsatt forteikn. Ved å opprette Facebook- og instagramprofiler og ved å gjere dei fiktive folka "verkelege", bryt ho dei same grensene som 00-talets forfattarar har bryte, ved å bruke verkelege personar i fiksjonen.