|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deJeg syns det er litt kjipt å gi tilbud om bunad, og hvis man ikke vil ha så får man ingenting. Bunad er et såpass spesielt plagg, at jeg syns ikke det skal føles som noen tvang å få det.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de
Det er jo ingen som har sagt at han ikke skal få noe. Pen dress (og nei, ikke i samme prisklasse), og eventuelt tilbud om bunad eller flere dresser når han blir eldre. Sånn alt i alt så får han kanskje mer bruk for dressen den første tiden enn søsteren får for bunaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de
Joda, Trøtt for eksempel. Se over. Nenne også; bunad eller ingenting.
OK, så du leste at millimeterrettferdighet var veien å gå? OK. Det var slett ikke det jeg mente. Siden bunaden er et plagg for resten av livet, og konfimrasjonsdressen på ingen måte er det, så syns jeg det er ganske langt mellom både bruksverdi og også pengeverdi. Det er rett og slett to veldig ulike gaver.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
Jeg sa ikke ingenting. Storesøster fikk bunaden i forbindelse med konfirmasjonen, men det var ikke gaven hennes. Hun fikk en gave til minne om dagen også.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|