Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-17, 22:59   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her gis 200 til naboer.
Jeg gir 300 til venners barn og 500 til nære venners barn. Men som jeg spurte om i en annen tråd uten å få svar: Hva gjør jeg når jeg alltid har gitt 500 til nære venners barn og mitt barn fikk 200 av dem? De har konfirmant nå, og jeg føler det blir feil samme hva jeg gjør. Jeg er temmelig sikker på at de vet hva jeg har gitt andre.

Her hadde jeg gitt 500 til tross for at de ga mindre. Det er store forskjeller på hvilken linje folk legger seg på, ut fra økonomi og hvor mange man har å gi til. Vi gir ut fra våre linjer, uavhengig av hva de gir til oss.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:04   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Her hadde jeg gitt 500 til tross for at de ga mindre. Det er store forskjeller på hvilken linje folk legger seg på, ut fra økonomi og hvor mange man har å gi til. Vi gir ut fra våre linjer, uavhengig av hva de gir til oss.

Det er det jeg har tenkt å gjøre, men er redd de skal bli ille berørt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:31   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Huff, ja, vanskelig. Men med mindre du tror de 200 signaliserer at dere "bare" er naboer, så tenker jeg at det er ok å gi 500. Samtidig, det kan jo hende at de bevisst har prøvd å legge lista på et lavere nivå. Hvis 500 har vært gjengs og kjent sum, og de likevel har valgt å gi 200, så hadde jeg faktisk gitt 200 tilbake. Ikke for å være kjip, men for å annerkjenne at det er der de ønsker lista.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:37   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Huff, ja, vanskelig. Men med mindre du tror de 200 signaliserer at dere "bare" er naboer, så tenker jeg at det er ok å gi 500. Samtidig, det kan jo hende at de bevisst har prøvd å legge lista på et lavere nivå. Hvis 500 har vært gjengs og kjent sum, og de likevel har valgt å gi 200, så hadde jeg faktisk gitt 200 tilbake. Ikke for å være kjip, men for å annerkjenne at det er der de ønsker lista.

Jeg er usikker på hva de tenkte..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:37   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Gi 300 da. Da har du oppjustert de ett hakk, og det kan være "naturlig økning" siden dere fikk 200.

Gammel 26-03-17, 23:40   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vet du, akkurat det er noe jeg har valgt å gi blanke i, begge veier. Skal man tenke sånn, så blir det jo bare kaos. Gi det du føler for, ut fra dine tanker og økonomi, og tenk at det er nettopp det de også gjør.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:44   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Naboen her tror jeg hadde konfirmant i fjor. Men vi kjenner dem ikke. De kjører inn fra en annen vei enn oss- vi ligger rygg-i-rygg. De fikk ikke noe av oss og vi forventer heller ikke noe tilbake.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.