Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-07, 12:39   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Mannen lurer selvsagt veldig på hvilket trossamfunn han er innmeldt i. Han prøver å finne ut hvor han kan få vite dette.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 21:20   #2
ingbing
Nybegynner

ingbing sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ingbing har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Mannen lurer selvsagt veldig på hvilket trossamfunn han er innmeldt i. Han prøver å finne ut hvor han kan få vite dette.

Jeg har fått samme brevet som han, så gi gjerne beskjed her om han finner ut noe, spent på å se hvilken tro jeg har
Har i tillegg sendt mail til kirken, og spurt om både meg og ungene. Er spent på svaret, for på begge ungene har jeg oppgitt at de skal være medlemmer av HEF.

ingbing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 08:48   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, det er jeg. Men skjønner jo at jeg må sjekke med jevne mellomrom.

Gammel 03-09-07, 11:37   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke døpt, har vært medlem av HEF siden jeg var 15 år. Jeg fikk brev fra kirken i fjor (tror jeg) om at de hadde registrert at jeg var medlem av et annet trossamfunn, og derfor ikke skulle stå som medlem av DNK. Hvis dette medførte riktighet, behøvde jeg ikke foreta meg noe, men ville bli strøket fra registeret.
Hadde dette vært for noen år tilbake, ville jeg blitt opprørt over dette, men det ble jeg ikke nå. Jeg føler jeg har fått bedre innsyn i hvordan kirken er organisert, og har faktisk forståelse for at de måtte ta utgangspunkt i folkeregisteret for å lage et felles register over medlemmene. Å ta jobben med å gå gjennom alle kirkebøker 100 år tilbake i tid for å registrere alle innmeldinger, utmeldinger, flyttinger mellom menigheter, dødsfall osv ville vært atskillig mer ressurskrevende. Til syvende og sist får kirken sine midler tilført over statsbudsjettet, og staten - det er vel oss?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.